|

محمدرضا باهنر پاسخ داد

رئیسی برای انتخابات 1400 کاندید می شود؟

باهنر گفت: یک ماه پیش با رییسی صحبت کردم و ایشان به صورت جدی گفتند که من نمی آیم.

لینک کوتاه کپی شد

«محمدرضا باهنر»، دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین، برخلاف نظر بسیاری از سیاسیون که تاکید دارند امام خمینی (ره) به طور خاص بر عدم حضور نظامی ها تاکید کردند، معتقد است اینکه، «امام فرموده اند نظامیان وارد سیاست نشوند به این معنا نیست که نظامیان رییس جمهور نشوند.»

باهنر در همین باب و بررسی ابعاد حضور نظامی ها در انتخابات 1400 و پیش بینی بازار انتخاباتی در قرن پیش رو با خبرنگار سیاسی برنا به گفت و گو پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

ما به هر انتخاباتی که نزدیک می شویم تازه باید دور هم بنشینیم و وحدت کنیم؛ 80 درصد از انرژی ما صرف وحدت داخلی می شود و برای رقابت با رقیب، فقط 20 درصد از انرژی ما می ماند و به این اشکال وارد است. اشکال اساسی این است که ما چند حزب مقتدر نداریم و اختلافات در هر دوره وجود دارد. هر دوره عده ای دور هم می نشینند تا برای یک کاندیدا به وحدت برسند. اما اینکه تا انتخابات به وحدت 100 درصدی برسیم یا نه من می گویم نه و همیشه وحدت درونی تشکیلات یکی از مهمترین مشکلات ما است. جبهه پیروان و پایداری و موتلفه و حزب ایثارگران و ره پویان و... همه وجود دارند و اتفاقا مشکل همین است.

ما با هر شرایطی به صحنه انتخابات می رسیم و معمولا به طور جدی، تصمیم گیری های انتخاباتی در دو ماه آخر است و انتخابات از فروردین ماه شکل می گیرد. تحلیل انتخابات این است که افراد زیادی خود را آماده می کنند و جامعه روحانیت فعال شده البته نباید با شورای ائتلاف به اختلاف بخورد. امیدواری وجود دارد که جامعتین بتواند جامعیت بیشتری ایجاد کند. در ارتباط با کاندیداها شایعه زیاد است اما به طور جدی قالیباف و رییسی مطرح هستند. خود من یک ماه پیش با رییسی صحبت کردم و ایشان به صورت جدی گفتند که من نمی آیم. ولی عوامل محیطی درباره حضور او تعیین کننده هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها