|

بازنشستگان تامین اجتماعی در تبریز تجمع اعتراضی کردند

تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به وضع معیشتی و اجرا نشدن مصوبات قانونی یکسان‌سازی حقوق‌ها در تبریز

لینک کوتاه کپی شد

 شایانیوز : تعدادی از بازنشستگان امروز یکشنبه ۲۱ دی، مقابل محوطه فرمانداری تبریز گرد هم آمدند و به شرایط معیشتی و اجرا نشدن مصوبات قانونی در خصوص یکسان‌سازی حقوق‌ها اعتراض کردند.

تجمع‌کنندگان که تعدادشان به بیش از ۵۰۰ نفر می‌رسید، با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی با مضامین «افزایش با تورم حق مسلم ماست»، «ما بازنشستگان تامین اجتماعی اجرای صحیح ماده ۸۹ و ۹۶ را از سازمان تامین اجتماعی خواستاریم»، «عدم تبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری و لشکری» و «اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ماده ۹۶» اعتراض خود را به مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند. این تجمع که با شعارهای مطالباتی همراه بود، پس از مدتی به پایان رسید.


تمامی رویداد های مهم را در سایت شایانیوز مشاهده نمایید.


در عین حال، مدیر کل امور مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به برگزاری تجمعات بازنشستگان این سازمان گفته است به نسبت سال گذشته، با توجه به سوابق و حق بیمه هر فرد، افزایش‌های قابل ‌توجهی لحاظ کرده‌ایم. او به این هم اذعان کرده که با این حال، میزان تورم بسیار بالا رفته و بر زندگی مستمری‌بگیران تاثیر زیادی گذاشته و باعث شده که ارزش این افزایش‌ها را مستمری‌بگیران ما حس نکنند.

اگرچه طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از بازنشستگان کشوری و لشکری، اجرا و حتی فیش‌های حقوقی جدید نیز صادر شد، اما ظاهراً این اصلاحات نتوانسته است رضایت بازنشستگان تحت پوشش این سازمان را جلب کند. حالا این طرح که با هدف رفع تبعیض‌ها اجرا شده، خود به محل اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی تبدیل شده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند با همسان‌سازی حقوق‌ها پس از ۱۳ سال، دریافتی‌هایشان تغییر چندانی پیدا نکرده و این افزایش ناچیز هم منطبق با تورم و گرانی‌های اخیر نیست. آنها معتقدند سازمان تامین اجتماعی باید بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ همسان‌سازی حقوق افراد زیر پوشش این سازمان را به طور کامل اجرا کند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی از چند روز پیش، همزمان با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق‌ها در چندین شهر از جمله تبریز برگزار شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • سیدجلال ارسالی در

    آقای نوبخت، شریعتمداری وخانم حیدری و... کارمند بازنشسته همتراز در دوران اشتغال با حقوق و مزایای یکسان در یک ارگان دولتی چرا باید درزمان بازنشستگی با بازنشستگان کشوری اختلاف دریافتی فاحشی داشته باشند؟ این همه تبعیض برای چیست ؟چرا برای بازنشستگان کشوری بیمه پردازی مبنا نبوده واعتبار لازم از منابع عمومی دولت پرداخت شد؟ولی برای ما بازنشستگان تأمین اجتماعی بیمه پردازی بهانه عدم اجرای صحیح همسان سازی گردیده است؟؟؟!!! اگرسازمان تامین اجتماعی با توجیهات مختلف به علل واهی نمی خواهد حقوق حقه بازنشستگان خود را پرداخت نماید؟تقاضا داریم سوایق پرداخت کسور بازنشستگی مارا به صندوق بازنشستگی کشوری انتقال داده تا ما هم به حق مان برسیم.در ضمن کسوردریافتی صندوق تأمین اجتماعی ۲۷%وصندوق بازنشستگی کشوری ۲۲/5%می باشد؟؟؟؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها