|

علت درگذشت یوسف قربانی بازیگر سینما+ بیوگرافی

یوسف قربانی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون که در آثار زیادی ایفا نقش کرده بود صبح دوشنبه درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

یوسف قربانی، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون درگذشت.

زنده‌یاد قربانی در فیلم‌های مختلفی ایفای نقش کرد که از جمله مهمترین‌های آن "اخراجی‌ها ۲"، "شام عروسی"، "انتخاب"، "باران"، "چند میگیری گریه کنی" و ... بوده است.

در ادامه می‌توانید سکانسی از بازی او در فیلم سینمایی "اخراجی‌ها" را ببینید:

 

بیوگرافی یوسف قربانی

یوسف قربانی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1352 در فیلم پاپوش به کارگردانی اسماعیل پورسعید بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم سن پطرزبورگ، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای یوسف قربانی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رضا بیک ایمانوردی، مرتضی عقیلی، هاله نظری و یدالله شیراندامی را تجربه کرد.

یوسف قربانی در سال 1388 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم یوسف قربانی در این سال، بازیگری در فیلم سن پطرزبورگ به کارگردانی بهروز افخمی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی یوسف قربانی بازی در فیلم سن پطرزبورگ بوده است. یوسف قربانی توانست با بازی در فیلم سن پطرزبورگ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر امین حیایی، محسن تنابنده، بهاره رهنما و اندیشه فولادوند بر تجارب او افزود.

حاج-صمد-شجاعیان

یوسف قربانی علاوه‌بر فیلم سن پطرزبورگ، سال 1382 در فیلم مهمان مامان نیز بازی کرده است. یوسف قربانی این‌بار با داریوش مهرجویی یعنی کارگردان فیلم مهمان مامان و هنرمندانی چون گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، امین حیایی و حسن پورشیرازی همکاری داشت.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای یوسف قربانی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. یوسف قربانی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 73% آثار وی سینمایی و 27% آثارش تلویزیونی است.

غ1

در واقع یوسف قربانی از مجموع 19 اثری که در کارنامه دارد، در 14 اثر در سینما با نام‌های فیلم مردی روی ماه، فیلم رسوایی، فیلم سن پطرزبورگ، فیلم اخراجی‌ها ۲، فیلم چند می گیری گریه کنی، فیلم انتخاب، فیلم مهمان مامان، فیلم دنیای وارونه، فیلم یاران، فیلم رابطه‌ی پنهانی، فیلم پرده‌ی آخر، فیلم تازه عروس، فیلم پاپوش و فیلم آقا مهدی کله‌پز به ایفای نقش پرداخته و در 5 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال نقطه سر خط، سریال نون وریحون، سریال شهریار، سریال فرستاده و سریال کت جادویی بازی کرده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها