|

قوانین جدید حریم خصوصی واتساپ چیست؟

قوانین جدید حریم خصوصی واتساپ چیست؟ این قانون ها شامل چه مواردی می باشد؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر شما از پیامرسان و مسنجر واتساپ یا در واقع همان واتس اپ Whats app استفاه می کنید، باید بدانید که واتس اپ اعلام کرده است که در ماه های آینده دسترسی برخی از کاربرانش به واتساپ را خواهد بست. اما این اتفاق زمانی خواهد افتاد که شما با سیاسیت های جدید حریم خصوص واتس اپ موافقت نکنید. اما قوانین جدید حریم خصوصی واتساپ چیست؟ در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

واتساپ به تازگی از قطع دسترسی به واتساپ در صورت نپذیرفتن قوانین جدید حریم خصوصی این پیام رسان خبر داده است. اگر هنوز پیامی مبنی بر پذیرفتن قوانین جدید واتساپ برایتان نیامده است بدانید که واتساپ با سیاست جدیدش در حفظ حریم خصوصی طی ماه آینده ممکن است دسترسی برخی کاربران را به این برنامه قطع کند. ایندی ‌پندنت گزارش داده است که موافقت با شرایط جدید به این معنی خواهد بود که داده‌ های خصوصی کاربر، ازجمله شماره تلفنش، با فیس‌ بوک، که صاحب واتساپ است، به اشتراک گذاشته می ‌شود.

همه کاربران باید تا ۸ فوریه ۲۰۲۱ شرایط جدید را بپذیرند؛ در غیر این صورت دسترسی به چت‌ها و مخاطبینشان را از دست می ‌دهند. این به روزرسانی به‌صورت یک اعلان درون‌ برنامه ‌ای نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند تا رسیدن آن تاریخ از آن چشم ‌پوشی کنند. این اعلان یا قانون جدید حریم خصوص واتساپ به صورت تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.

247579_271

قوانین جدید حریم خصوصی واتساپ چیست؟

با توجه به قوانین جدید حریم خصوصی واتساپ ، اطلاعات شخصی شما نزد این پیام رسان محفوظ نبوده و در واقع بعد از این که شما حساب کاربریتان را حذذف کنید، همچنان اطلاعات شما با فیس بوک به اشتراک گذاشته خواهد شد. برای مثال شماره تلفن همراه شما.
در این اعلان آمده است که «با ضربه‌زدن روی «موافقم»، شرایط جدیدی را می ‌پذیرید که از ۸ فوریه ۲۰۲۱ لازم‌ الاجرا است.» اگر تا آن تاریخ این قوانین را نپذیرید، پس از این تاریخ برای ادامه استفاده از واتساپ مجبور به این کار خواهید شد. اگر ترجیح می ‌دهید حسابتان را حذف کنید می‌توانید به قسمت «کمک/Help» سر بزنید.

به روزرسانی جدید واتس اپ چیست؟

این به‌روزرسانی برای ادغام محصولات شرکت فیس ‌بوک طراحی شده است که اینستاگرام و مسنجر را هم شامل می‌ شود. یعنی فیس ‌بوک می‌تواند اطلاعات شما در واتساپ را با شرکت‌های تحت ‌مالکیتش به اشتراک بگذارد. بعد از به‌روزرسانی «سیاست حفظ حریم خصوصی» هیچ تغییری در شیوه اشتراک داده ‌های واتساپ در مناطق اروپا (شامل انگلیس) ایجاد نمی ‌شود. سخنگوی فیس ‌بوک گفته است: «برای رفع هرگونه تردید، هنور هم این گزینه وجود دارد که واتساپ از داده‌ های کاربران منطقه اروپا برای بهبود محصولات و تبلیعاتش استفاده نکند.» این داده‌ها شامل این موارد می ‌شود:
  • سطح باتری
  • قدرت سیگنال
  • نسخه برنامه
  • اطلاعات مرورگر
  • شبکه تلفن همراه
  • اطلاعات ارتباطی
  • شامل شماره تلفن
  • اپراتور تلفن همراه
  • ISP
  • زبان و منطقه زمانی
  • آدرس IP
  • اطلاعات عملکرد دستگاه و شناسه‌ ها 
برخی از کابران واتس اپ از سیاست جدید این پیام‌ رسان در حفظ حریم خصوصی انتقاد کرده ‌اند. بسیاری از آن‌ها گفته‌اند قصد دارند به یک برنامه پیام ‌رسان دیگر، مثل تلگرام، بروند. یکی از کاربران در توئیترش نوشته است: «این به ‌روز‌رسانی جدید خیلی عجیب و ترسناک است. باید نگرانش باشیم.» قضیه تاحدی جدی است که ایلان ماسک دیروز به سیاست‌ های جدید فیس ‌بوک حمله کرد و  از کاربران خواست به جای واتساپ، از پیام ‌رسان سیگنال استفاده کنند.

انتقاد از واتس اپ

واتساپ با حدود ۲.۵ میلیارد کاربر در سراسر جهان محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسان دنیاست. سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) این برنامه برای خیلی از کاربران اهمیت بسیار زیادی داشت و باعث می‌شد کاربران زیادی به این اپلیکیشن روی بیاورند.
اما خیلی از کاربران از سال ۲۰۱۴ که فیس‌بوک این پیام‌رسان را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد و از سال ۲۰۱۶ تا به الان از نحوه مدیریت داده‌هایشان انتقاد کرده ‌اند. جان کوم، بنیان‌گذار واتساپ، سال ۲۰۱۸، به دلیل درگیری‌اش با فیس‌بوک سر تصمیمات این شرکت برای کسب درآمد از اطلاعات شخصی کاربران از سمتش استعفا داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    اگه موافقت کرده باشیم بده

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها