|

کاهش قیمت نفت به دنبال افزایش مبتلایان کرونا در چین

کاهش قیمت نفت به دنبال افزایش مبتلایان کرونا در چین . اعلام محدودیت‌ های جدید در مرکز شیوع کشور چین.

لینک کوتاه کپی شد

به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین و اعمال محدودیت ‌ها در این کشور و همچنین اروپا، قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت.  به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه بر اثر نگرانی ‌های مجدد در خصوص تقاضای سوخت جهانی پس از اعمال قرنطینه‌های سخت‌ گیرانه در اروپا و محدودیت‌های جدید در چین که به تازگی شاهد جهش موارد ابتلا به ویروس کرونا بوده، کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از صعود به قیمت 56.39دلار در هر بشکه، که بالاترین میزان آن از 25فوریه 2020 بود، 65سنت یا 1.2درصد کاهش یافت و به 55.34دلار رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز 44سنت یا 0.8 درصد افت کرد و 51.80 دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. ارزش وست تگزاس اینترمیدیت روز جمعه به بالاترین حد در حدود یک سال گذشته رسیده بود.

مقامات چین روز دوشنبه اعلام کردند که این کشور شاهد بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا از پنج ماه گذشته بوده است. شهر شجیاژوانگ که مرکز جدید شیوع بوده، قرنطینه شده و تردد وسایل نقلیه را ممنوع اعلام کرده‌ اند.

پس از اعلام گروه اوپک پلاس مبنی بر ثابت نگاه داشتن تولید در حین قرنطینه‌ های جدید، قیمت نفت خام در هفته گذشته با تعهد داوطلبانه عربستان سعودی برای کاهش تولید یک میلیون بشکه در روز برای ماه‌های فوریه و مارس، پشتیبانی شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها