|

شیب نزولی قیمت جهانی طلا تند تر شد

شیب نزولی قیمت جهانی طلا تند تر شد . قیمت طلا امروز به پایین ترین حد در شش هفته اخیر رسید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قویتر و بازده بالاتر اوراق خزانه آمریکا، روند نزولی روز جمعه را ادامه داد و به پایین ترین حد در شش هفته اخیر رسید. به گزارش اقتصاد آنلاین بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری حداکثر ۱.۷ درصد سقوط کرد و به ۱۸۱۶ دلار و ۵۳ سنت رسید که پایین ترین قیمت از دوم دسامبر بود. قیمت ها روز جمعه حداکثر ۴.۴ درصد سقوط کردند. 

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۸۳۵ دلار و ۶۰ سنت ایستاد. به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، روز های درخشان طلا به پایان رسیده است. بازده بالاتر اوراق خزانه آمریکا تاثیر کاملا منفی روی طلا داشته و بازار این فلز با فروش گسترده روبرو شده است.

شیب نزولی قیمت جهانی طلا تند تر شد

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله بالای یک درصد ماند و به دلار کمک کرد به بالاترین حد در سه هفته اخیر صعود کند. بالا رفتن بازده اوراق قرضه، هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می کند. سرمایه گذاران همچنین به اظهارات روز جمعه ریچارد کلاریدا، نایب رییس بانک مرکزی آمریکا واکنش نشان دادند که گفت: اقتصاد آمریکا با کمک واکسنها و هزینه دولتی بیشتر امسال به سمت سال فوق العاده ای پیش می رود.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا روز جمعه به کمکهای مالی مستقیم بیشتر به خانواده ها شامل چکهای دو هزار دلاری اشاره کرده بود. گزارش اشتغال ماهانه که روز جمعه منتشر شد نشان داد که اقتصاد آمریکا در دسامبر برای نخستین بار در هشت ماه گذشته کاهش قابل توجه اشتغال داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۲.۶ درصد کاهش یافت و به ۲۴ دلار و ۷۱ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۲.۷ درصد کاهش، ۱۰۳۶ دلار و ۱۴ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، در ۲۳۵۵ دلار و ۱۶ سنت ایستاد.

پیشنهاد می شود: قیمت طلا 18 عیار و انواع سکه امروز دوشنبه 22 دی 99

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها