|

تسلا پنجمین شرکت با ارزش آمریکا شد

تسلا پنجمین شرکت با ارزش آمریکا شد. تسلا با پشت سر گذاشتن فیس بوک به پنجمین شرکت با ارزش آمریکا تبدیل شد

لینک کوتاه کپی شد

خودروسازی تسلا با پشت سر گذاشتن فیس بوک به پنجمین شرکت با ارزش آمریکا تبدیل شد. در حال حاضر ارزش سهام شرکت تسلا در بورس آمریکا ۸۲۰ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم بیشتر از فیس بوک با ارزش سهام ۷۶۳ میلیارد دلار است. به این ترتیب خودروسازی تسلا اکنون پنجمین شرکت با ارزش در آمریکا است و فیس بوک در رده ششم قرار دارد. رتبه اول تا چهارم این رتبه بندی به ترتیب به اپل، مایکرو سافت، آمازون و آلفابت تعلق دارد. 

از زمانی که تسلا در ژانویه ۲۰۱۹ سهام خود را در بورس نیویورک عرضه کرد تاکنون ارزش سهام این شرکت حدود هشت برابر افزایش پیدا کرده است. اوج صعود قیمت سهام تسلا مربوط به سال ۲۰۱۹ بوده است. تسلا به لطف استراتژی های توسعه خود موفق شده است شاهد جهش های پیاپی ارزش سهام خود باشد. در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ تسلا برای پنجمین فصل متوالی روندی متوالی در افزایش سودآوری خود داشت و معامله گران امیدوارند با فروکش کردن تب کرونا در سال جدید و تکمیل کارخانه های جدید این شرکت در تگزاس و برلین، ارزش سهام تسلا بیش از پیش افزایش پیدا کند. 

تاثیر روی کار آمدن بایدن بر رشد تسلا

از دیگر عوامل تقویت کننده روند صعودی سهام تسلا می توان به روی کار آمدن دولت بایدن اشاره کرد که وعده داده است یک میلیون فرصت شغلی در حوزه خودروسازی ایجاد کند.  لازم به ذکر است در نتیجه صعود پر شتاب ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک- مدیر  عامل و بنیان گذار این خودروسازی موفق شد به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شود و به سلطه جف بزوس در این رده بندی خاتمه دهد. 

مدیرعامل خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس که اکنون ثروتمندترین فرد ثروتمند جهان است، به لطف افزایش سهام تسلا  اکنون بیش از ۱۸۵.۹۷ میلیارد دلار ثروت دارد. او در ابتدای امسال تنها ۲۷ میلیارد دلار ثروت داشت و نفر پنجاهم این رده بندی بود. گروه خودروسازی تسلا که مقر اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد، بیش‌تر در حوزه تولید خودروهای خودران و الکتریکی فعال است که در ژوئیه ۲۰۰۳ تاسیس شد. در حال حاضر این خودروسازی با ارزش ترین برند خودروسازی دنیا است.

منبع: اقتصاد آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها