|

احتمال شورش و آشوب در مراسم تحلیف بایدن

احتمال شورش و آشوب در مراسم تحلیف بایدن وجود دارد. نیویورک پلیس کمکی می فرستد.

لینک کوتاه کپی شد

گزارشی حاکی است که اداره پلیس شهر نیویورک، ۲۰۰ نیروی خود را به محل بر‌گزاری مراسم تحلیف بایدن در واشنگتن به منظور کمک به پلیس محلی اعزام خواهد کرد. منابع آگاه خبر داده ‌اند که اداره پلیس نیویورک به منظور کمک به پلیس محلی در مکان بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، رئیس‌ جمهور منتخب در بیستم ژانویه، ۲۰۰ نیروی خود را اعزام خواهد کرد.

به نوشته پایگاه شبکه خبری «فاکس نیوز»، منابع آگاه در اداره پلیس واشنگتن گفته ‌اند که این شهر استقرار ۳۰۰۰ نیروی کمکی از ادارات پلیس سراسر ایالات متحده را خواستار شده تا در مراسم تحلیف بایدن حضور داشته باشند.

این در حالی است که مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری امسال در آمریکا به دلیل محدودیت‌های کرونایی با جمعیت کمتری بر‌گزار خواهد شد و رژه‌ مرسوم هر ساله در خیابان پنسیلوانیا نیز لغو شده و قرار است به صورت «مجازی» بر‌گزار شود.

احتمال شورش و آشوب در مراسم تحلیف بایدن

بایدن هم به هواداران خود گفته که برای این منظور به واشنگتن دی‌.سی سفر نکنند. این در حالی است به دنبال نگرانی‌ها از تکرار دوباره آشوب هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که چهار‌شنبه شب به ساختمان کنگره حمله کردند، «موریل بوزر» شهردار واشنگتن دی‌.سی خواستار افزایش و تمدید تدابیر امنیتی تا زمان بر‌گزاری مراسم تحلیف بایدن شده است.

موریل بوزر در نامه‌ای که برای «چاد وُلف»، سر‌پرست وزارت امنیت داخلی آمریکا نوشته عنوان کرد: «ما شدیداً بر این باور هستیم که با توجه به آشوب، مجروحات و کشته‌شدگانی که در جریان یورش‌ها به کنگره شاهد بودیم، پنجاه و نهمین مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ۲۰ ژانویه نیازمند یک تدبیر بسیار متفاوت‌تر نسبت به تحلیف‌های گذشته است.»

از سوی دیگر، پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» پیشتر گزارش داده بود که در پی حمله به ساختمان کنگره، پلیس واشنگتن دی‌سی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است. همچنین در پی حادثه کنگره اطراف منطقه موسوم به «کاپیتول هیل» یا همان کنگره حصار کشیده شد.

چهارشنبه شب بود که همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها