|

آیا در روزهای آینده هم برق قطع می شود؟

اگر مردم تنها ۱۰ درصد در مصرف برق و گاز صرفه جویی داشته باشند دیگر شاهد خاموشی نخواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

آیا در روزهای آینده هم برق قطع می شود؟ سخنگوی صنعت برق کشور گفت: اگر مردم تنها ۱۰ درصد در مصرف برق و گاز صرفه جویی داشته باشند دیگر شاهد خاموشی نخواهیم بود و خط قرمز صنعت برق عدم اعمال خاموشی برنامه ریزی شده به بخش خانگی و بیمارستان ها است.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه علی رغم همکاری های وزارت نفت در تامین گاز، نیروگاه ها به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری با محدودیت هایی در تامین سوخت مواجه شدند، اظهار کرد: علت اینکه نتوانستیم خاموشی برق را اطلاع رسانی کنیم این بود که خاموشی ها مقطعی و غیر قابل پیش بینی بودند.

رجبی مشهدی افزود: اگر مشترکان در مصرف برق و گاز صرفه جویی داشته باشند مشکل حل خواهد شد. وی با بیان اینکه مشترکان می توانند تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی و ایجاد راهکارهای ساده در گذر از این شرایط همکاری داشته باشند، تصریح کرد: خاموش کردن روشنایی های غیر ضروری و مواردی از این قبیل می تواند در صرفه جویی سوخت به ما کمک کند.

پیشنهاد می شود: ماجرای قطعی برق تهران چه بود؟

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه هدف صنعت برق عدم اعمال خاموشی به بخش خانگی است، گفت: این اتفاق اجتناب ناپذیر بود و در تهران و برخی از مناطق کشور محدودیت هایی اعمال شد. رجبی مشهدی با بیان اینکه خط قرمز ما عدم خاموشی به بخش خانگی و مراکز حساس نظیر بیمارستان هاست و در عین حال از مردم می خواهیم صرفه جویی کنند، اظهار کرد: برای عبور از این شرایط برنامه هایی برای محدودیت مشترکان پر مصرف در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت رمزارزهای غیر مجاز را شناسایی میکنیم و با آن ها برخورد جدی خواهیم کرد، گفت: در مجموع باید گفت که تعداد استخراج کنندگان رمز ارز چندان نیست و اگرچه تاثیر چندانی در این شرایط ندارند ولی حتما محدود خواهند شد. سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه مردم با کاهش مصرف گاز و برق به ما کمک کنند اظهار کرد: تلاش ما رفع شرایط فعلی است و اکنون نیازمند همکاری مردم برای حل این مساله هستیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در شرایط فعلی ۲۰ هزار مگاوات از ظرفیت فعلی نیروگاه ها به دلیل عدم نیاز و یا تعمیرات خارج از سرویس است، گفت: در صنعت برق سوخت گاز و گازوییل را تبدیل به برق میکنیم و اگر مردم صرفه جویی داشته باشند می توانیم سوخت بیشتری دریافت و برق تولید کنیم. به گفته وی هیچ بنایی بر ادامه خاموشی ها نیست و تمام تلاش ما رفع خاموشی های فعلی است و امیدواریم با همکاری مردم این مشکل حل شود.

منبع: ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها