|

آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی چگونه است؟

باید بدانید آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی، در ابتدا کار خیلی آسانی نیست. چون احتمال اینکه شما متوجه معنای تک تک لغات شوید، بسیار کم است

لینک کوتاه کپی شد

قبل از اینکه از آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی بگوییم، باید بدانیم پادکست چیست؟

پادکست عموما به فایل های صوتی ای گفته می شود که به صورت اینترنتی عرضه می شوند. از طریق دستگاه های مختلف به خصوص موبایل ها و کامپیوتر می توانید به این فایل ها گوش کنید. شباهت زیادی به رادیو دارد، اما با موضوعات گسترده تر. البته بعضی اوقات به بعضی از فایل های ویدیویی نیز گفته می شود.

منبع این پست وبسایت آموزش زبان انگلیسی کن-دو (www.candola.ir) میباشد.

یکی از روش های موثر برای آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی است، که نوعی روش شنیداری محسوب می شود. این پادکست ها علاوه بر اینکه به یادگیری شما کمک می کنند، به خاطر محتواهای متنوع و جذابی که دارند، شما را سرگرم می کنند.

اکثر این پادکست ها به صورت رایگان در دسترس شما قرار می گیرند و تنها با داشتن اینترنت و دانلود فایل ها می توانید گوش خود را تقویت کنید.

شما می توانید پادکست ها را در هر جایی که قرار دارید و در حال انجام هر کاری که هستید گوش کنید. این دسترسی همیشگی باعث می شود شما بتوانید زمان بیشتری از روز را به یادگیری خود اختصاص دهید. و در عین حال هم از زمان خود به صورت مفید استفاده کرده اید، هم از شنیدن آنها لذت برده اید.

مزیت های آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی

آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی مزیت های زیادی دارد که از جمله آنها این است که:

  • پادکست ها مهارت listening شما را افزایش می دهند.
  • گوش دادن به پادکست ها دایره لغات شما را گسترده تر می کند و بعد از تکرار چندین باره، لغات به صورت ناخودآگاه وارد حافظه بلند مدت شما می شود.
  • با این پادکست ها علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی می توانید، با فرهنگ آنها نیز آشنا شوید.
  • یکی از مزیت های اصلی این نوع آموزش، شنیدن تلفظ صحیح لغات است. این موضوع باعث می شود شما تلفظ صحیح را یاد بگیرید و لهجه خوبی پیدا کنید.

image_94c069f7fa9f06b8698ef0f3f9d3985303d8473d

از نکات مثبت آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی، یادگیری صحیح تلفظ کلمات است

نکات آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی

باید بدانید آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی، در ابتدا کار خیلی آسانی نیست. چون احتمال اینکه شما متوجه معنای تک تک لغات شوید، بسیار کم است. این موضوع نباید شما را ناامید کند و درگیر پیدا کردن و معنی کردن این لغات نشوید. سعی کنید محتوای کلی پادکست را درک کنید. و هر پادکست را چندین بار گوش دهید.

سعی کنید کلمات اصلی محتوایی را که پادکست حول محور آن می چرخد، به خاطر بسپارید.

بعد از اینکه دایره لغات خود را گسترش دارید و کم کم در زبان پیشرفت کردید به سراغ پادکست های قبلی بروید و به کلمات با دقت بیشتری گوش کنید و آن زمان لغات را موشکافی کنید.

اکثر پادکست های انگلیسی زبان زیر نویس دارند یا متن فایل صوتی هم در کنار آنها موجود است که شما می توانید در صورت متوجه نشدن بخشی از فایل صوتی به آن مراجعه کنید و به همین وسیله نیز با دیکته لغات هم آشنا می شوید.

شما حتی می توانید در هنگام خواب هم به پادکست ها گوش دهید تا ناخودآگاه خود را نیز برای یادگیری درگیر کنید.

image_19acf3a4e9b3fca7f8745810eb07fec25ac2850f

آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی، حتی هنگام خواب هم ممکن است

معرفی چند پادکست برای آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی

برای آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی بهتر آن است که به پادکست های با کیفیتی گوش دهید تا منبع مناسبی برای یادگیری شما باشند. همچنین می توانید از بین پادکست ها، آنهایی را انتخاب کنید که موضوع مورد علاقه شما است. در اینجا بعضی از این پادکست ها را به شما معرفی می کنیم.

Elementary podcasts by the British Council

این پادکست توسط شورای فرهنگی بریتانیا ساخته شده است و برای زبان آموزان مبتدی بیشتر مناسب است. مدت زمان هر قسمت طولانی است و حدود بیست و پنج دقیقه طول می کشد. شما می توانید، هر قسمت را یکباره گوش کنید یا آنها را متوقف کنید و ادامه را زمان دیگری گوش دهید. دیالوگ هایی که در آن به کار می رود، اکثرا در گفتگوهای روزمره زبان انگلیسی استفاده می شوند و همین موضوع باعث می شود با زبان عامیانه و اصطلاحات آن بیشتر آشنا شوید.

BBC 6 minute English

بی بی سی در هر قسمت از پادکست های خود گفتگوی دو نفر را به گوش شما می رساند، که در حال بررسی واژگان روزمره هستند. مدت زمان آن کوتاه است و شش دقیقه بیشتر طول نمی کشد.

The English we speak

این پادکست هم متعلق به بی بی سی است که مناسب زبان آموزان متوسط تا پیشرفته است. مدت زمان هر قسمت از این پادکست سه دقیقه است. و در هر قسمت به بررسی اصطلاحات متداول زبان انگلیسی می پردازند.

image_54e7146b60cc5e45991d3c2fc19aac003c7d8142

آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی بی بی سی

Luke’s English podcast

پادکست لوک توسط یک کمدین و شومن انگلیسی به نام لوک ساخته شده است که برنامه های کمدی و خنده دار ارائه می دهد. و شما می توانید زبان انگلیسی را با جنبه سرگرمی یاد بگیرید.

Better at English

موضوع این پادکست مصاحبه با افرادی است که انگلیسی زبان مادری آنها است. از این لحاظ مناسب است که مکالمه ها با اصطلاحات و لحن عامیانه بیان می شوند. و شما را با زبان محاوره آشنا می کنند. برای زبان آموزان با سطح متوسط و بالاتر مناسب است.

Voice of America learning English

هر قسمت از این پادکست اخبار و اطلاعات متفاوتی به زبان انگلیسی به شما می دهند. این برنامه ها شامل اخبارهای جهانی، مستندهای علمی و برنامه هایی در مورد تاریخ آمریکا و فرهنگ آمریکایی می شود. و تلاش کرده اند با با استفاده از موسیقی و دادن افکت های صوتی به این پادکست، آن را جذاب تر و سرگرم کننده تر کنند.

Stuff you missed in history class

این پادکست یکی از پادکست های جذاب انگلیسی است که در آن دو مورخ به نام هالی و ویلسون مطالب تاریخی و بسیار جالبی را در اختیار شنوندگان قرار می دهند. این پادکست برای کسانی مناسب است که به جز یادگیری انگلیسی به مسائل تاریخی علاقه دارند.

image_2a2b299a2534cf89c02bc0eeee649d8aabd50d81

آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی stuff you missed in history class  در کنار مسائل تاریخی ممکن است

 

English class 101

افرادی که ترجیح می دهند زبان انگلیسی را به روش های آموزشی یاد بگیرند هم می توانند به کمک پادکست کلاس انگلیسی 101 به هدف خود برسند. این پادکست با متدهای آموزشی، زبان انگلیسی را آموزش می دهد.

Grammar girl

یکی از بهترین پادکست های آمریکایی برای آموزش گرامر زبان انگلیسی است.

Spending speaking

این پادکست مصاحبه با افرادی است که زبان انگلیسی، زبان مادری شان نیست، و آنها در مورد متدهای آموزش زبان انگلیسی و روش هایی که برای خود به کار گرفته اند صحبت می کنند. و در انتها درباره نحوه صحبت کردن آن فرد نظراتی داده می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها