|

رفع مشکلات حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی

استاندار مرکزی گفت: در ماههای اخیر شاهد چند مورد تجمع کارگری برای پیگیری مطالبات و حقوق در سطح استان بودیم که برای رفع این مشکلات در تعامل…

لینک کوتاه کپی شد

«سیدعلی آقازاده» روز پنجشنبه در سفر به شهرستان ساوه و در دیدار به اعضای خانه کارگر اظهار کرد: دولت دغدغه های جدی برای رفع مشکلات حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی دارد و در همین راستا حدود ۴۸۰ هزار میلیارد ریال معادل ماهانه ۳۷ هزار ریال برای این منطور پرداخت کرد.

وی ادامه داد: قرار است حقوق بازنشستگان کشور و تامین اجتماعی در سال آینده نیز با اختصاص رقمی حدود ۸۶۰ هزار میلیارد ریال از سوی دولت با افزایش همراه شد و این مساله نشان می دهد که رسیدگی به معیشت و وضعیت دریافتی این اقشار برای دولت اهمیت زیادی دارد.

2996da8c94ac95cfa7a905ed06844aafd634e737


تمامی رویداد های مهم را در سایت شایانیوز مشاهده نمایید.


استاندار مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز به شرط تصویب مجلس شورای اسلامی، تفاوت چشمگیری در پرداختی به بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به سفر مدیرعامل ایران خودرو به استان مرکزی و بازدید از کارخانه های قطعه ساز، گفت: یکی از پیشنهادات ما به ایشان انجام سرمایه‌گذاری ۷۰  هزار میلیارد ریالی است که این اقدام با تقدیم بخشی از تولیدات شرکت ایران خودرو به کارخانه های فعال در استان مرکزی قابل تحقق است و امروز هم در جلسه شورای گفت و گو در این رابطه بررسی های لازم را به عمل می آوریم.

آقازاده اظهار کرد: شاخص های اقتصادی در استان مرکزی نسبت به سه سال قبل با وجود تحریم و فشارهایی که بر تولیدکنندگان در زمینه مواد اولیه،  مشکلات صادراتی و همچنین انتقال پول وجود داشت،  بهبود یافته است.  

به گفته او برخی از مشکلات حوزه کارگری در استان مرکزی و شهرستان ساوه از قبیل شاغلان در شرکت شیشه کاوه و پروفیل ساوه با مذاکره قابل حل است و قرار است با مدیران این کارخانه ها در راستای رفع مشکلات گفت و گو شود.

استاندار مرکزی گفت‌: البته در این مباحث باید به رای قانون تمکین کرد و اگر رای به نفع کارگر باشد حتما برای تحقق مطالبات آنها اقدام جدی می کنیم و چنانچه آرای صادره به نفع کارفرما باشد نیز تلاش می کنیم با رایزنی و گفت و گو با مدیران صنایع مشکلات را حل نماییم.

وی با تاکید بر اینکه فشار، ارعاب و هجمه راه حل مشکلات نیست و گره کار را پیچیده تر خواهد کرد، افزود: در چندماه اخیر برخی تجمعات محدود در استان مرکزی علیه کارفرمایان را شاهد بودیم اما همه باید تلاش کنیم که این تجمعات با حل مسالمت آمیز و از راه منطقی در مسیر برآورده شدن خواسته های کارگران باشد تا به بهانه و دستاویزی برای دشمنان و سوء استفاده آنها تبدیل نشود.

وی گفت: تمام تلاش مجموعه مدیریتی استان در راستای رفع مشکلات بخش های تولیدی و کارگری است و امیدواریم بتوانیم منشاء خدمات و دستاوردهای ارزنده ای باشیم.

افزون بر ۶۵ هزار کارگر در بیش از ۹۰۰ کارخانه و واحد صنعتی و تولیدی شهرستان های ساوه و زرندیه فعالیت می کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    اصلا برای دولت دغدغه نیس اگه به اندازه ی ارزن برا کلگران و بازنشستگان کارگری ارزش قایل بودن همزمان با افزایش حقوق بازنشستگان مبلغ رو به تناسب تعداد کشوری و تامین اجتماعی تقسیم ميکردن تا همه افراد بازنشسته یکسان بهره ببرن نه فقط کارکنان خودش و اگر هم کسری آورد از کارگران برداشت کند و بی خیال هرچه کارگر و بازنشسته کارگری بشه اونا زندگی ندارن بچه بیکار ندارن تورم و معیشت ندارن که هیچ کس به ناله ی این قشر اهمیت نمیده و نمک رو زخمشون میریزین همین فقط ی برده بیش نبوده و خواهیم بود باعث تاسف ه

  • ناشناس ارسالی در

    اقای اقازاده اگر ازحق طلبی مردم هراس داری اگر شغلت را گرفتند شغل زیاد است طرف ما کارگران باش به خدا این به درد اخرتت می خورد باتقدیم احترام دو بار شغلم را گرفتند اخری با موتور گازی دست فروشی کردم اما گردن کج نکردم الان هم اخرعمری این بی عدالتی بین صندوقها..بلانسبت غلت کردیم بیمه شدیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها