|

درب ضد سرقت ارزان نخرید!

اگر به دنبال یک درب اقتصادی هستید، بهترین گزینه برای شما، روکش پی وی سی یا لامینوکس است.

لینک کوتاه کپی شد

قیمت درب ضد سرقت به عوامل مختلفی وابسته است. درب ضد سرقت ارزان ممکن است تنها به واسطه ظاهر آن ارزان‌قیمت‌تر باشد و یا ممکن است کیفیت پایین‌تری داشته باشد.

در این مطلب به نکات مهمی در خصوص قیمت این درب‌ها خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که چه نکاتی را مدنظر داشته باشید تا اگر هم به دنبال یک درب ضد سرقت ارزان هستید، حداقل یک درب بی‌کیفیت و ناامن نخرید! با ما همراه باشید.

image_2392fb6664e08ea81b0190041e881f0d1486bf84

 

چه عواملی در تعیین درب ضد سرقت اثرگذار هستند؟

ضخامت ورق آهنی که داخل درب ضد سرقت تعبیه می‌شود، جنس روکش درب، چهارچوب درب، قفل درب، یراق‌آلات درب شامل دستگیره و چشمی، روکوب درب و نیز طراحی درب ضد سرقت همگی در قیمت اثرگذار هستند.

ضخامت ورق آهنی

ضخامت ورق آهنی یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت درب ضد سرقت است. هر قدر ضخامت این ورق بیشتر باشد، وزن درب و طبیعتاً امنیت درب بیشتر خواهد بود. چون امکان تخریب درب توسط غریبه‌ها کمتر خواهد شد؛ اما قیمت درب هم بیشتر خواهد شد.

ورق‌های 6 و 8 میلیمتری که داخل برخی درب‌ها نصب می‌شوند، کارایی لازم را برای یک درب ضد سرقت ندارند. حداقل ورق آهنی که لازم است داخل یک درب ضد سرقت تعبیه شود، ورق 1 میلیمتری است. درب‌هایی که ورق 1 میلیمتری داخل آنها قرار گرفته، وزنی بالای 50 کیلوگرم دارند و اگر ضخامت این ورق به 2 میلیمتر برسد، وزن درب تا بالای 100 کیلوگرم افزایش خواهد یافت.

اگر به دنبال یک درب ضد سرقت ارزان هستید که حداقل استاندارد لازم را داشته باشید، دربی که داخل آن ورق آهنی 1.25 تعبیه شده بخرید و اگر به دنبال دربی با بهترین کیفیت هستید، دربی بخرید که ورق آهنی داخل آن 2 میلیمتری باشد.

روکش درب ضد سرقت

اگر به دنبال یک درب اقتصادی هستید، بهترین گزینه برای شما، روکش پی وی سی یا لامینوکس است. این دو روکش با رنگ بندی متنوع در بازار در دسترس هستند. البته طبیعتاً کیفیت خیلی بالایی به لحاظ ظاهری ندارند، اما در امنیت درب اثر خاصی نخواهد داشت.

اگر به دنبال یک درب زیبا و باکیفیت هستید، می‌توانید روکش چوب راش و یا روکش چوب گردو را انتخاب کنید. البته که روکش گردو کیفیت و قیمت بالاتری دارد. ظاهر این درب‌ها به صورت طرحی از چوب قابل مشاهده است.

چهارچوب درب

چهارچوب درب ضد سرقت حداقل ضخامت 2 میلیمتر باید داشته باشد. وزن این درب‌ها به صورتی است که اگر ضخامت ورق چهارچوب کم باشد، حسابی به دردسر خواهید افتاد. چرا که ممکن است درب از رگلاژ خارج شود. سه لولا که به یک چهارچوب مقاوم درب را متصل می‌کند، تضمین‌کننده عملکرد خوب درب در طول زمان خواهد بود.

همچنین اگر چهارچوب درب ضد سرقت، ضد دیلم شود هم هزینه آن بالاتر خواهد رفت.

قفل درب ضد سرقت

قفل نیز یک عامل مهم در تعیین قیمت درب ضد سرقت است. قفل دیجیتالی و قفل‌های مولتی سیستم (که زبانه‌هایش از همه طرف وارد چهارچوب می‌شود) قیمت بالایی دارند. البته اغلب این قفل‌ها بر روی درب‌های وارداتی نصب می‌شوند.

در بین قفل‌ها معمولی که با کلید باز می‌شوند، ‌می‌توان به ترتیب کیفیت از قفل کاله ترکیه، قفل داف ترک و سپس قفل‌های ایرانی یاد کرد. به همین نسبت قیمت درب نیز بالا و پایین می‌شود. یعنی دربی که قفل کاله روی آن نصب شده بیشترین قیمت را دارد و دربی که قفل ایرانی روی آن نصب شده کمترین قیمت را خواهد داشت.

البته توجه کنید که حتماً دربی بخرید که دو قفل بر روی آن نصب شده باشد، به هر صورت باز کردن دو قفل از یک قفل برای یک غریبه زمان‌برتر و سخت‌تر است!

معمولاً بر روی درب ضد سرقت ارزان قیمت، قفل ایرانی نصب می‌شود.

یراق آلات درب ضد سرقت

دیگر عامل اثرگذار در قیمت درب ضد سرقت، یراق‌آلات است. یراق آلات ایرانی اغلب قیمت پایین‌تری دارند. اما اگر به دنبال یراق‌آلات باکیفیت هستید، لازم است دربی بخرید که یراق آلات آن ترک باشد.

البته در بازار این روزهای کشورمان، پیدا کردن یراق آلات ترک هم به دردسر بزرگی تبدیل شده است و اغلب درب‌های ضد سرقت ارزان و لوکس همگی دارای یراق ایرانی هستند.

طراحی درب ضد سرقت

اگر به دنبال یک درب ضد سرقت ساده هستید، عواملی که در بالا گفته شد، برای شما مهم و در عین حال در قیمت درب ضد سرقت مدنظرتان اثرگذار خواهد بود. یعنی یک درب ضد سرقت ارزان دارای روکش پی وی سی، ورق آهنی با ضخامت پایین و قفل و یراق ایرانی خواهد بود. یک درب ضد سرقت باکیفیت و البته گران‌قیمت هم ورق آهنی 2 میلیمتر، روکش راش یا گردو، قفل و یراق ترک خواهد داشت.

اما اگر به دنبال یک درب ضد سرقت لوکس با ظاهری متفاوت هستید، طراحی درب نیز در قیمت آن اثرگذار خواهد بود. هر چه جزئیات بیشتری در طرح درب به کار رود، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. البته این جزئیات معمولاً در طرح‌های کلاسیک لحاظ می‌شوند.

روکوب درب ضد سرقت

همچنین اگر برای درب روکوب در نظر گرفته شود (یک قطعه چوبی که دور تا دور درب ضد سرقت و بر روی دیوار اطراف و چهارچوب فلزی نصب می‌شود و ظاهری زیباتر به درب خواهد داد)، قیمت آن افزایش قابل توجهی خواهد داشت. روکوب خود در انواع طرح‌های مختلف در دسترس است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها