|

راهکار های شروع کنکور از بهمن ماه - روش کسانی که پزشکی قبول شدند

بسیاری از دانش آموزان و داوطلبانی که از بهمن ماه می خواهند شروع کنند به اشتباه خیلی به دروس عمومی توجه نمی کنند.

لینک کوتاه کپی شد
2

برخی از دواطلبان کنکور این روزها می پرسند که شروع از بهمن برای کنکور شدنی هست و اگر از الان برای کنکور بخوانم قبول می شوم و رتبه خوبی کسب می کنم؟ چگونه از بهمن ماه برای کنکور استارت بزنم و موفق شوم؟

دسته های مختلف دانش آموزان برای شروع کنکور:

داوطلبانی که می خواهند از بهمن شروع کنند در دو دسته قرار می گیرند. گروه اول افرادی هستند که از ابتدا با یک برنامه منظم و جدی تابستانی با ثبت نام در یک آزمون آزمایشی شروع کرده اند. بسیاری از این افراد از نتایج در میانه راه ناامید شده و به دلایلی مدتی از مطالعه دور می شوند. گروه دوم برخی دیگر هستند که به دلایل مختلف مطالعه برای کنکور را دیر شروع می کنند و برای موفقیت در کنکور شروع جدی خود را به تعویق می اندازند. دیر شروع کردن برای کنکور را غالبا داوطلبانی سوال می کنند که در ماه های پیش کم کاری کرده و خوب مطالعه نداشته اند.

خبر خوب این است که شما می توانید از بهمن ماه نیز شروع به مطالعه کنید و رتبه خوبی کسب کنید. بنابراین دیر شروع کردن برای کنکور نباید باعث شکست شما و پشت کنکور ماندن شود.

مهم ترین نکته در شروع از بهمن برای کنکور:

برای دانش آموزان و داوطلبانی که می خواهند از بهمن شروع به مطالعه کنند مهمترین نکته این است که تصمیم بگیرند با قاطعیت و جدیت پایدار مسیر کنکور را شروع کرده و طی کنند و بدون اینکه به دیگران و هفته هایی که از دست داده اند نگاه کنند، فقط به آینده نگاه کرده و بی وقفه مطالعه کنند. افراد زیادی هستند که حتی از ماه بهمن شروع به مطالعه برای کنکور کرده اند و موفق شده اند. دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای موفقیت در کنکور باید عزم راسخ داشته باشند. برای موفق شدن اشتیاق، انگیزه، ایمان به خود و اعتماد به نفس مهمترین عوامل در موفقیت در آزمون سراسری هستند. دانش آموزان و داوطلبان باید به این باور برسند که هیپ وقت دیر نیست و اگر از همین الان مطالعه برای کنکور را به طور جدی و با برنامه ریزی دقیق و اصولی آغاز کنند موفقیت آنها حتمی خواهد بود.

راهکار شروع کنکور از بهمن ماه:

برای بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان این سوال پیش می آید آیا در فرصت باقی مانده می شود به تسلط درمباحث برسم؟ پاسخ سوال بله است. دانش آموزان و داوطلبان باید 70 درصد مطالب را گزینش کنند، مطالب پر تست و پر بازده را انتخاب کرده و برای این پنج ماه باقی مانده برنامه ریزی کنند و هر روز برای آن تلاش نمایند. لازم به ذکر است که آن ها باید در برنامه ریزی منطقی و اصولی عمل کنند. به عبارتی اگر ظرفیت مطالعه آنها روزی 4-6 ساعت و یا کمتر است نباید روزی 10-12 ساعت برنامه ریزی کنند درواقع سنگ بزرگ علامت نزدن است. از همان ساعت مطالعه واقعی خودشان شروع کنند مثلا اگر روزی 6 ساعت می توانند مطالعه کنند، از همان 6 ساعت شروع کنند و رفته رفته ساعت مطالعه را افزایش دهند.

برای دانش آموزان  و داوطلبانی که از بهمن شروع می کنند پیشنهاد می شود در ماه های بهمن و اسفند مباحث پایه دهم و ترم اول دوازدهم را مطالعه کرده و در فروردین و اردیبهشت به مطالعه مباحث یازدهم و ترم دوم پایه دوازدهم بپردازند. البته در مطالعه باید مباحث ترکیبی را به صورت یکجا جمع کرده و با هم مطالعه کنند.

از یک برنامه ریزی دقیق برای شروع استفاده کنید:

داشتن برنامه ریزی شاید مهم ترین اصل در موفقیت در کنکور باشد. برنامه ای که جز به جز ساعت مطالعه و پارت به پارت هر درس و مبحث و تعداد تست هرکدام از دروس در آن مشخص باشد.

image_d7393bf3900c4f1d3525bc51ca1234b3c3096bec

 

درس های عمومی به عنوان برگ برنده در کنکور هستند:

بسیاری از دانش آموزان و داوطلبانی که از بهمن ماه می خواهند شروع کنند به اشتباه خیلی به دروس عمومی توجه نمی کنند. اما دروس عمومی برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم هستند و آن ها باید مطالعه این دروس را نیز در برنامه ریزی خود قرار دهند. درواقع برنامه ی ویژه ای برای این دروس باید داشته باشند.

روش خواندن ادبیات در شروع از بهمن برای کنکور:

دانش آموزان و داوطلبان باید هر یک روز در میان  30 دقیقه برای قرابت معنایی و آرایه ادبی وقت بگذارند. به عبارتی یک روز  قرابت معنایی و یک روز آرایه ادبی را بخوانند. بهتر است برای مطالعه این مباحث از کتاب های ادبیات موضوعی استفاده کنند. همچنین روزی 15 دقیقه معانی لغات را مطالعه کنند و معنی آخر کتاب را فراموش نکنند. آن ها باید به تمام معنی ها تسلط داشته باشند. از ماه سوم نیز که بر ساعت مطالعه دانش آموزان و داوطلبان اضافه می شود باید برای تاریخ ادبیات وقت بگذارند.

زبان:

دانش آموزان و داوطلبان باید هر روز در برنامه ریزی خود حدود 15 دقیقه مطالعه لغت های درس زبان انگلیسی را قرار بدهند و هر یک روز در میان 45 دقیقه را به مطالعه بخش های دیگر زبان انگلیسی اختصاص بدهند. در این 45 دقیقه بهتر است از گرامر شروع کنند و بعد از به تسلط رسیدن به گرامر، Reading و Cloze test را نیز روزی 15 دقیقه مطالعه نمایند. با این روش مطالعه حتی دانش آموزان و داوطلبانی در درس زبان صفر هستند نیز می توانند در درس زبان انگلیسی کنکور موفق شوند.

روش مطالعه عربی در شروع کنکور از بهمن:

درس عربی و زبان انگلیسی را باید یک درمیان بخوانند یعنی اگر یک روز زبان می خوانند باید عربی را روز دیگر مطالعه کنند. دانش آموزان و داوطلبان عزیز باید برای درس عربی نیز باید 45 دقیقه وقت بگذارند. درس عربی را باید با ترجمه شروع کنند و از هیچ نکته ای در ترجمه نباید غافل شوند. بعد از یاد گرفتن تمامی نکات ترجمه می توانند روزی 15 دقیقه برای تست زدن ترجمه عربی وقت بگذارند. بعد از ترجمه نوبت به قواعد می رسد. مباحث پایه ای قواعد را باید یاد بگیرند و تست های مربوط به آن را باید بزنند. در ضمن هر از چند گاهی هم تست درک مطلب عربی را باید بزنند.

دین و زندگی:

دانش آموزان و داوطلبان باید درس دین و زندگی را باید به خوبی مطالعه کنند و تست های زیادی را بزنند. برای درس دین و زندگی باید هر دو روز یک درس دین و زندگی را مطالعه کنند. برای تسلط بر روی آیات و روایات این درس نیز می توانند از کتاب های آیات و روایات استفاده کنند.

نحوه جمع بندی برای کسانی که از بهمن شروع میکنند:

داوطلبان و دانش آموزانی که از بهمن ماه می خواهند شروع کنند برای موفقیت باید هر روز مطالعه داشته باشند، هر روز تست بزنند، آزمون شرکت کنند، مشاور درسی داشته باشند وهدفمند شده درس بخوانند. به عبارتی باید بدانند و تشخیص دهند که چه درس هایی را باید بخوانند که در این ماه های پایانی افزایش درصد و تراز داشته باشد.

نحوه مطالعه دروس عمومی و اختصاصی:

دانش آموزان و داوطلبان باید سعی کنند دروس اختصاصی و عمومی ها را در این مدت باقی مانده به کنکور به صورت مبحثی مطالعه کنند. خواندن صفحه به صحفه بسیار وقت گیر می شود. آنها مباحث را باید براساس سطحی که دارند در بین چندین روز تقسیم کنند. دانش آموزان و داوطلبان باید مطالعه تمامی مباحث دروس اختصاصی و عمومی ها تا آخر اردیبهشت تمام کنند و یک ماه ونیم باقیمانده یعنی خرداد و نیمه اول تیر را به جمعبندی و مرور اختصاص بدهند.

دانش آموزان و داوطلبان نباید ناامید باشند. دانش آموزانی که از بهمن ماه شروع به مطالعه کرده اند و موفق شده اند تنها به این بوده است که آنها باور کرده اند که این زمان باقی مانده برای رسیدن به موفقیت در کنکور اصلا کم نیست. آن ها از فرصت ها استفاده کرده و برای هدفشان جنگیدند. البته بعضی از آنها هم به دلیل نداشتن باور در کارشان کند شدند و از رقبا عقب ماندند.

دانش آموزان و داوطلبان فقط باید باور کنند که این زمان باقی مانده یک فرصت عالی برای جبران هست و ایمان بیاورند که در این مدت باقی مانده نیز می شود موفق شد مثل بسیاری که توانستند.

کسانی که از بهمن و اسفند برای کنکور شروع کردند :

 

image_a61d62a46d208fb0eb75969e5fefe868566fac4a

 

توی این قسمت لازمه فقط یک نفر رو معرفی کنیم. رستگار رحمانی ، رتبه ۱ کنکور سراسری سال ۸۸ کسی که بعد از سربازی و از حدود بهمن ماه و اسفند ما برای کنکور شروع کرد و توانست ظرف ۴ ماه به پزشکی دانشگاه تهران برسد.

زمانبندی مطالعه مباحث و جمع بندی در شروع از بهمن باید چگونه باشد؟

دانش آموزان باید تا نهایتا تا اواسط اردیبهشت به اتمام مباحث مورد مطالعه بپردازند و از آن پس شروع به آزمون دادن و جمع بندی نمایند.

ساعت مطالعه برای شروع کنکور باید چقدر باشد؟

کسی که قرار است استارت به مطالعه بزند احتمالا نمیتواند با ساعت مطالعه بالا شروع کند. در ابتدا مطالعه روزانه 6 - 7 ساعت مناسب بوده و این زمان باید به مرور افزایش یابد تا به ساعت مطالعه 12 الی 13 ساعت برسد.

کمک گرفتن از مشاور برای کسانی که میخواهند از بهمن برای کنکور شروع کرده و پزشکی قبول شوند:

با توجه به محدود بودن زمان تا کنکور سراسری پیشنهاد می شود یک مشاور و راهنما را تا روز کنکور کنار خود داشته باشید. مشاور میتواند بهترین راهکار ها و روش های مطالعه و جمع بندی دروس را در اختیار شما قرار دهد و مسیر رسیدن شما به هدفتان را برایتان میسر کند. برای دریافت مشاوره کنکور به سایت آیدی نوین مراجعه فرمایید:

idnovin.com

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها