|

تکنولوژی های پشرفته

آیا آینده پرواز های داخلی هواپماهای بدون خلبان است؟

سازننده هواپیماهای بریتانیایی، بریتن نورمن در شرکت فناوری Bear Blue، در حال ساخت هواپیماهای نیمه مختار تنها با یک خلبان است و پس از آن نیز…

لینک کوتاه کپی شد

در طی پنج سال آینده، هواپیاها بدون خلبان و با استفاده از هیدروژن به عنوان منبع سوخت، می توانند مسافران کشور انگلیس را به مقصد های گوناگون خود برسانند. 

سازننده هواپیماهای بریتانیایی، بریتن نورمن در شرکت فناوری Bear Blue، در حال ساخت هواپیماهای نیمه مختار تنها با یک خلبان است و پس از آن نیز قصد دارد تا هواپیماهایی که بدون حضور هیچ گونه نیروی انسانی به پرواز در می آیند را طراحی کرده و ارائه دهد. این سازنده همچنین، در حال همکاری با چندین شرکت پشرفته برای تولید نسخه مستقل هواپیمای خود به عنوان بخشی از بودجه دولتی است. 

سازمان هواپیمایی این کشور نیز در حال نظارت بر دستورالعمل های عملیاتی است که خطراتی را در راستای پرواز با هواپیماهای دارای سرنشین نیز نشان می دهد. 

به علاوه این سازنده، هواپیمای جزیره ای دو موتوره خود را که به قابلیت و امنیت بالا مشهور است و برای نخستین بار در سال 1965 به پرواز در آمد را در حال حاضر به عرصه تولید آورده است. 

این هواپیما ها در حقیقت برای حمل مسافران، چترباز ها، بار های مسافرتی و حتی به عنوان سکو های نظارتی مورد استفاده پلیس و ارتش طراحی شده اند. 

طبق گزارشات مجله تایمز، چندین فرودگاه در حال آماده سازی این هواپیما ها و ارائه آنها برای استفاده همگانی هستند و تا پنج سال آینده هواپیما های نیمه مستقل را که در مرحله اول توسط یک کمک خلبان پشتیبانی می شود را، عرصه می کنند. 

این طرح در ابتدا به منظور کاهش چشمگیر پرواز به مناطق دور افتاده انگلستان از جمله جزایر اسکاتلند طراحی شد و کارشناسان نیز بر این باورند که در صورت موفقیت هواپیماهای نیمه مختار، در ده سال آینده هواپیما های کاملا مستقل به پرواز و حمل مسافران بر فراز آسمان ها در می آیند. همچنین، با حذف خلبان و کمک خلبان هزینه های پرواز های کوتاه مدت داخلی نیز به شدت کاهش می یابد. 

با این وجود، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است مسافران از پرواز با هواپیمای بدون خلبانی که تنها توسط یک کامپیوتر هدایت می شود، خودداری کنند. 

در حال حاضر حدود 20 فرودگاه منطقه ای برای پیوستن به این طرح و با پیاده سازی قوانین جدید در نظر گرفته شده اند. 

در واقع، هواپیما های کاملا مستقل به ظرفیت ماهواره ای بالایی نیاز دارند تا به آنها امکان فعالیت ایمن در فضای هوایی شلوغ داده شود. 

نظر سازمان ارتباطات و حمل و نقل نیز بر این است که این امر انقلابی را در سفرهای هوایی شهر های انگلیس، به وجود می آورد و دولت نیزف متهد شده که طی 18 ماه این پروژه را از نظر مالی تامین کند.

همچنین علاوه بر سازندگان نورمن بریتن و بلو بیر که پرواز های جزایر اسکاتلند را راه اندازی کرده اند، موسساتی که در رابطه با انرژی سبز و تکنولوژی فعالیت میکنند نیز، همگی در این پروژه همکاری دارند. 

طبق گزارشات ارائه شده، نخستین هواپیمای مستقل در سال 2025 به پرواز در می آید و محقق دانشگاه ادینبورگ نایپر نیز قصد دارد تا تمایل مردم به پرواز با هواپیما های بدون خلبان را مورد بررسی قرار دهد.

istock-624724592

38381258-9178899-image-a-10_1611394138554

38381256-9178899-image-a-8_1611393873666

38381266-9178899-image-a-9_1611394088842

qZGLTUU38xAtqdREaoFHj-1200-80

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها