|

برنامه زمانی قطع برق تهران سه شنبه 7 بهمن 99+ جدول

فردا (سه‌شنبه) به علت افزایش مصرف گاز و محدودیت عرضه گاز به نیروگاه‌ها، احتمال اعمال خاموشی در تهران و مناطق شمالی کشور وجود خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

سخن‌گوی صنعت برق ایران اعلام کرده از فردا هفتم بهمن، منطقه در تهران هر روز دوساعت خاموشی دارد.

این مقام دولتی گفته این قطعی برق بابت افزایش مصرف گاز خانگی و مشکل تامین گاز در نیروگاه‌هایی در شمال و تهران روی می‌دهد.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ برنامه احتمالی خاموشی‌های روز سه‌شنبه هفتم بهمن را در سایت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد.

سه هزار مگاوات کمبود داریم!

احتمال می‌رود فردا با محدودیت سه هزار مگاواتی روبه‌رو شویم و بر همین اساس لازم است همه برنامه‌ریزی‌ها در این باره انجام شود.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: ضروری است شرکت‌های توزیع در مناطق یاد شده برنامه‌های اعمال احتمالی خاموشی‌ها را از هم اکنون تدوین کرده و به اطلاع عموم مردم از طریق سامانه‌های اطلاع رسانی شرکت‌های توزیع و اپلیکیشن «برق من» برسانند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: اعمال خاموشی خط قرمز ما است بنابراین همه مدیران باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی به همه مردم توصیه کرد: با اعمال ۱۰ درصدی صرفه جویی در مصرف شرایطی ایجاد کنند که نیازی به اعمال خاموشی نباشد.

رخشانی مهر به دو بازه زمانی حساس در فردا از ساعت هشت تا ۱۲ صبح و ۱۵ تا ۲۲ اشاره کرد و خواستار همکاری همگانی برای رعایت مصرف در این بازه زمانی شد تا برق پایدار برای همه تامین شود.

 

چه‌ کسی برق ایرانی‌ها را قطع کرد؟!

 بسیاری از کارشناسان رمزارزها به رسانه‌ها گفتند که مصرف بالای برق در مزارع بیت‌کوین موجب قطع برق شده است. رضا اردکانیان، وزیر نیرو گرچه به صراحت نقش بیت‌کوین را در قطع برق رد نکرد اما تذکر داد که با هرگونه استفاده غیرمجاز برای استخراج بیت‌کوین به شدت برخورد می‌شود.

با این حال برخی کارشناسان می‌گویند که بر اساس گزارش موسسه جهانی BITOODA ایران سومین کشور جهان در زمینه استخراج رمزارزهاست و این حجم از استخراج نمی‌تواند توسط تولیدکنندگان خانگی و یا زیرزمینی انجام شود.

 

ماجرای کمبود گاز چیست؟

مزارع بیت‌کوین اما کمبود زمستانه گاز در ایران را رد نمی‌کند و از سال ۹۵ وزارت نفت وعده می‌دهد که مشکل کمبود زمستانه گاز را رفع کند اما این وعده‌ها به سرانجام نمی‌رسد. قطع گاز در ایران در شرایطی رخ می‌دهد که ایران بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان است اما به دلیل اینکه قادر به جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیست سالهاست که نتواسته است فازهای میدان گازی پارس جنوبی را تکمیل کند.

ماجرا از این هم فراتر است و تولید غیراقتصادی گاز در ایران موجب شده که گاه و بیگاه حقوق کارگران پارس جنوبی معوق شود و کار به اعتراض کارگران بکشد. از این گذشته ایران، تا پیش از سال ۹۵ کمبود گاز خود را از ترکمنستان تامین می‌کرد.

ترکمنستان چهارمین تولیدکننده گاز جهان است و ارزان‌ترین گاز جهان را دارد اما نبود دیپلماسی اقتصادی موفق، باعث اختلاف ایران و این کشور سر پرونده گاز شد و ترکمنستان صادرات گاز خود را به ایران قطع کرد و حالا پاکستان و چین را به عنوان مشتریان جدید جایگزین ایران کرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها