|

اولین روزکاری رئیس جدید سازمان بورس؛

چهارشنبه 8 بهمن شاخص کل بورس ۷ هزار واحد افت کرد

در اولین روزکاری رئیس جدید سازمان بورس؛ شاخص بورس در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷هزار واحد سقوط کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شاخص بورس در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷هزار واحد سقوط کرد.

 در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۱۰میلیارد و ۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۱۱هزار و ۴۰۴میلیارد تومان در یک میلیون و ۲۳۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۷هزار و ۲۹۶واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۷هزار و ۷۳۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و خدمات انفورماتیک با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۹۰۵واحد، کل (هم‌وزن) ۲۱۹۲واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۴۳۳واحد، آزاد شناور ۱۲۳۴۸واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۴۳۱۹ و ۱۸۳۲۹ واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۱۸۶میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲هزار و ۲۶۵میلیارد تومان در ۴۹۴هزار نوبت، آیفکس ۷۹واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۸۲۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، ذوب‌آهن اصفهان  و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی مارون بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

منبع: بازار نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها