|

بیشترین آمار فوتی کرونا در کدام استان ها است؟

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه شاهد ایجاد روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستیم، گفت: کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور…

لینک کوتاه کپی شد

استان های رکوددار فوتی کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه شاهد ایجاد روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستیم، گفت: کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور در این ایام می‌تواند به عنوان زنگ خطری جدی برای ما قلمداد شود.

دکتر سیما سادات لاری ، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

وی افزود: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته دوم بهمن ماه نسبت به هفته ماقبل دارای روند نسبتا کاهشی بوده است.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز هفتگی موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان و همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در استان‌های مازندران، گیلان و خراسان شمالی گزارش شده است.

وی گفت: متاسفانه طبق بررسی‌های انجام شده، شاهد ایجاد روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستیم. به طوری که کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها در استان‌های تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران گزارش شده است. درحالی که میان کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن موارد مرگ و میر ناشی از بیماری، رابطه مستقیم و معنی‌داری وجود دارد، بنابراین کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور در این ایام می‌تواند به عنوان زنگ خطری جدی برای ما قلمداد شود.

لاری تاکید کرد: ویروس کرونا بسیار پیچیده است و لزوم همزیستی هوشمندانه با کووید-۱۹ شرط اصلی شکست این بیماری است. بر این اساس امیدواریم با تقویت و افزایش انگیزه عمومی در عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی مردم، شاهد پیشگیری از تکرار تجربیات تلخ گذشته و خیزش دوباره بیماری در کشور باشیم.

منبع: افکار نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها