|

ماجرای بشقاب پرنده در آسمان پاکستان چیست؟

ماجرای بشقاب پرنده رویت شده در آسمان پاکستان چیست؟

لینک کوتاه کپی شد

همزمان با انتشار اخبار ضد و نقیض درباره مشاهده بشقاب پرنده در آسمان پاکستان سازمان هواپیمایی این کشور رویت شی فوق ‌العاده عجیب و نورانی توسط یک خلبان پرواز تجاری را تایید کرد. به گزارش اینترآذ به نقل از رسانه ‌های پاکستانی، خلبان یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به سازمان هواپیمای کشوری (PIA) پس از برخاستن از فرودگاه شهر "لاهور" متوجه شی فوق ‌العاده عجیب در فاصله یک هزار فوتی از هواپیما (در ارتفاع ۳۵ هزار فوت) شد. ماجرای بشقاب پرنده در آسمان پاکستان چیست؟

یک مقام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان با تایید این رویداد اعلام کرد: خلبان بلافاصله با گزارش موضوع به مرکز کنترل، از این شی عجیب عکس گرفت. وی افزود: هرگونه اظهار نظر درباره ماهیت این شی زود است اما عملیات بررسی مطابق روال رسمی و استاندارد آغاز شده است. شبکه خبری "جیو نیوز" پاکستان گزارش داد: شی عجیب در حال پرواز توسط خلبان هواپیمای مسافربری مشاهده شد درحالی که با وجود نور خورشید این شی فوق‌العاده نورانی بود.

ماجرای بشقاب پرنده در آسمان پاکستان چیست؟

13363041_556

اردیبهشت ماه امسال پنتاگون با انتشار چند ویدئو از اشیا ناشناس پرنده که توسط خلبانان آمریکایی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ گرفته شده، گمانه ‌زنی ‌ها در مورد احتمال وجود موجودات فرازمینی را بالا برد. شیء ناشناسِ پرنده (به انگلیسی: Unidentified flying object ؛مخفف: UFO یوفو)، که در فارسی به آن بشقاب پرنده هم گفته می‌شود، اصطلاح رایج برای هر پدیده هوایی است که علت آن نمی‌تواند به‌آسانی یا بلافاصله توسط ناظر، شناخته شود.

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، که در سال ۱۹۵۲ این اصطلاح را ابداع کرده‌است، در ابتدا اصطلاح «یوفو» را به اشیائی که پس از بررسی دقیق توسط محققان متخصص ناشناخته باقی می‌مانَد، اطلاق کرد؛ هر چند امروزه اصطلاح یوفو اغلب برای توصیف هر گونه منظره ناشناخته که توسط ناظر گزارش می‌شود، استفاده می ‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها