|

زیبایی زنان

راز زیبایی زنان قدیم مصر

آنچه در نقاشی های اکثر زنان قدیم مصر مشهود این است، این است که آنها عمدتا از سایه چشم آبی و خط چشم پررنگ مشکی برای زیبا تر کردن چشمانشان…

لینک کوتاه کپی شد

اسرار زیادی در فرهنگ مصریان باستان نهفته شده اما ترفند های زیبایی زنان مصری آنچنان بر کسی پوشیده نیست. 

شاید امروزه آرایش کردن به یک حرفه و صنعت مدرن چند میلیارد دلاری تبدیل شده باشد اما استفاده از لوازم آرایشی در دوران باستان نیز به اندازه دنیای مدرن کنونی یک امر بسیار مهم محسوب میشد و زنان مصری از همان دوران ابتدایی امپراطوری، از خط چشم، سایه چشم و رژ لب استفاده می کردند. 

در این باره می توان گفت که یکی از دلایل عمده رسیدگی زنان قدیم مصر به ظاهر و چهره خود، به اغواگری دیرینه آنان بر می گردد که در این راستا باید از زنان دلربایی همانند کلئوپاترا و نفرتیتی یاد کرد وهمچنین باید گفت که الیزابت تیلور در سال 1963 با نقاشی چهره کلئوپاترا، به خوبی توانست زیبایی چهره این زنان را به تصویر بکشد. 

آنچه در نقاشی های اکثر زنان قدیم مصر مشهود این است، این است که آنها عمدتا از سایه چشم آبی و خط چشم پررنگ مشکی برای زیبا تر کردن چشمانشان استفاده می کردند.  

با این وجود، لوازم آرایشی تنها برای زیبایی چهره زنان مصر به کار نمی رفت، بلکه این امر به یکی از آیین های نمادین در میان مصریان تبدیل شده بود. 

همچنین، زنان ثروتمند مصری عمدتا پیش از آرایش، خود را به وان های لاکچری در حمام قصر هایشان دعوت می کردند تا پس از ساعتی استراحت و استفاده از نمک دریایی، ماسک های شیر و عسل و روغن های گیاهی، پوست صورتشان به خوبی پاکسازی و سپس آماده آرایش شود.

مصریان همچنین برای انجام اپیلاسیون از مخلوط عسل و شکر استفاده می کردند که امروزه نیز در بسیاری از کشور ها به عنوان روش جایگزینی به جای موم داغ به کار می رود. 

پس از انجام تمام این کارها، خدمتکاران زنان متمول مصر به همراه شیشه های مخصوص ساخته شده از طلا و سنگ های قیمیتی حاوی لوازم آرایشی، عطر های معطرف ظروف مخصوص رنگ چشم، روغن های گیاه معطر، مواد سرمه و سایه چشم به اتاق هایشان می رفتند وصورت هایشان را آرایش می کردند. 

بر روی اکثر این شیشه های مخصوص، تصاویری از حیوانات و الهه های جوان نقش بسته بود که هر کدام از آنها نمادی از تولد دوباره یا غلبه بر قدرت موجودات بودند. 

در حالیکه زنان ثروتمند مصری از چوب عاج و انواع روغن های گیاهی و خط چشم های مخصوص برای آرایش خود استفاده می کردند، زنان طبقه متوسط، بقایایی از سنگ مرمر های خورد شده را جمع آوری می کردند و پس از پودر کردنشان، آنها را با روغن های گیاهی ترکیب می کردند تا از آن به عنوان سایه چشم، استفاده کنند. 

این لوازم آرایشی همچنین علاوه بر زیبا سازی چهره، از خواص محافظتی نیز برخوردار بودند و به عنوان مثال، پالت های آرایشی در زبان مصری، ریشه در کلمه مراقبت داشته و به منظور محافظت از پوست در برابر نور خورشید و یا حتی در برابر چشم بد، مورد استفاده قرار می گرفت و به علاوه مواد معدنی آنها نیز، از خاصیت ضد باکتریایی برخوردار بود. 

با این حال تمام این ماسک ها  و لوازم آرایشی، به جای نشان دادن چهره واقعی زنان مصری، زنان بی نهایت زیبا با پوست های صاف و سرمه های پر رنگ در زیر چشمنشان نشان می دهد تا بتواند زیبایی چشمگیری را از آنان به تصویر بکشد. 

maxresdefaulthttp___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_190529112654-egypt-beauty-1http___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_190529113246-egypt-tomb-nakht-painting

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها