|

دستاوردهای انقلاب در بخش درمان؛

امید به زندگی در قزوین 22 سال افزایش یافت

پیمان نامدار گفت: سن امید به زندگی در استان قزوین در طول ۴۲ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲ سال افزایش یافته و از ۵۵ سال به ۷۷ سال…

لینک کوتاه کپی شد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: سن امید به زندگی در استان قزوین در طول ۴۲ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲ سال افزایش یافته و از ۵۵ سال به ۷۷ سال رسیده است.

پیمان نامدار با بیان این که امید به زندگی شاخص نخست برای تبیین جایگاه کشورها در حوزه بهداشت و درمان و رفاه است اظهار داشت: سن امید به زندگی در استان قزوین در طول 42 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی 22 سال افزایش یافته و از 55 سال به 77 سال رسیده است.

وی با اشاره به 3 برابر شدن تخت‌های بیمارستانی استان قزوین در طول 4 دهه اخیر اضافه کرد: همچنین در طول این مدت مرگ‌ و میر نوزادان ما 93 درصد کاهش یافته است و تقریباً امروز هیچ نوزادی نداریم که در بدو تولد و زندگی فوت کرده و از دنیا برود همچنین مرگ کودکان زیر 5 سال در استان قزوین 96 درصد کاهش یافته است.

نامدار احداث 8 بیمارستان بزرگ و تخصصی را از دستاوردهای مهم بهداشت و درمانی انقلاب اسلامی در استان قزوین برشمرد و ادامه داد: در این بیش از 4 دهه 2 بیمارستان تامین اجتماعی، بیمارستان 220 تختخوابی ولایت در قزوین، 3 بیمارستان خصوصی تخصصی و خیریه و 2 بیمارستان بزرگ دولتی در آبیک و تاکستان بخشی از دستاوردهای بیمارستانی انقلاب در قزوین است.

 

افزایش چشمگیر خانه‌های بهداشت روستایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزایش تعداد خانه‌های بهداشت از 14 خانه به 266 خانه در مناطق روستایی در سال 1399 را از بزرگ‌ترین دستاوردهای بهداشت و درمانی کشور در استان دانست و گفت: همچنین مراکز بهداشتی و درمانی ما در شهرهای استان قزوین از 6 مرکز در ابتدای انقلاب به 50 مرکز در حال حاضر رسیده است.

نامدار افزایش پایگاه‌های بهداشتی و درمانی روستاها از 7 پایگاه به 45 پایگاه را دیگر دستاورد بزرگ انقلاب در این حوزه بیان کرد و افزود: در حال حاضر واکسیناسیون و ایمن‌سازی بهداشتی کودکان زیر 5 سال در مورد 9 بیماری عفونی و خطرناک به صورت 100 درصدی در استان قزوین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: جهش استان قزوین بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان با قبل از آن قابل مقایسه نیست و امیدواریم که با قدرشناسی از این دستاوردها زمینه رشد و پیشرفت بیشتر در این بخش را فراهم کنیم.

منبع:تسنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها