|

از جن‌گیری تا عدالت‌خواهی درچهارمین روز جشنواره فجر

چهارمین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم‌های «زالاوا» و «مصلحت» در حالی به پایان رسید که متأثر از خبر درگذشت علی انصاریان ب…

لینک کوتاه کپی شد

از جن‌گیری تا عدالت‌خواهی در جشنواره فجر

چهارمین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم‌های «زالاوا» و «مصلحت» در حالی به پایان رسید که متأثر از خبر درگذشت علی انصاریان بود.

 چهارمین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه‌هایی همراه بود که در ادامه برخی از آن ها را مرور می‌کنیم.

* «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی در سانس دوم به نمایش درآمد. نکته قابل توجه اینکه هر دو فیلم، اولین ساخته کارگردان بودند.

امیری همسر آیدا پناهنده یکی از نویسندگان «زالاوا» با موضوع جن‌گیری است. این زوج سینمایی، امسال یک فیلم دیگر هم در جشنواره به نام «تی تی» دارند که در آن نقش‌هایشان جابجا است، یعنی امیری نویسنده بوده و پناهنده فیلم را کارگردانی کرده است.

امیری در نشست فیلم وقتی از نقش همسرش در تصویب فیلمنامه زالاوا سوال شد، گفت: ایشان نه تنها هیچ کمکی نکرد، بلکه رقیب و دشمن فیلم ماست. مجری در واکنش به این اظهارات به مزاح گفت: ما در جشنواره کاری به مشکلات خانوادگی نداریم.

* فیلم «مصلحت» دقایقی پس از انتشار خبر درگذشت علی انصاریان بازیکن سابق تیم ملی، پرسپولیس و استقلال و بازیگر و تهیه‌کننده سال‌های اخیر سینما و تلویزیون به نمایش درآمد و این خبر تأثیر زیادی را روی فضای روانی سالن و حال و هوای مخاطبان داشت.

پیش از آغاز نشست رسانه‌ای «مصلحت»، حاضران در سالن به یاد انصاریان قیام و یک دقیقه سکوت کردند.

کلیپی از این بازیگر که به بهانه حضورش در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» روز ۱۱ دی‌ماه در دفتر جشنواره فیلم فجر ضبط شده بود، پخش شد و حاضران را متأثر کرد. همچنین میز یادبود علی انصاریان در سینمای رسانه برپا شد.

* همزمان با روز زن و روز مادر، ستاد اجرایی جشنواره فیلم فجر با اهدای شاخه گل به بانوان به استقبال این روز رفت.

* تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۵ بهمن، مجموع بلیت‌های‌فروش‌رفته‌ در تهران: ۷۳۹۳۰ بلیت است و ۹۶۱۷۰ بلیت در تهران همچنان باقی مانده. 

شیشلیک با ۱۳۲۳۱ بلیت فروش‌رفته، ابلق با ۱۲۶۳۶ بلیت و «بی همه چیز» با ۱۱۶۱۵ بلیت، سه فیلم پرفروش این دوره هستند. 

 در آرای مردمی هم این سه فیلم پیشتازند. 

منبع:یکتاپرس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها