|

خریداران نمایشگاه مجازی چشم‌ به راه کتاب‌ها

با گذشت شش روز از پایان نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۸ هزار سفارش هنوز از سوی ناشران برای خریداران کتاب ارسال نشده، این مساله موجب شده…

لینک کوتاه کپی شد

 نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از یکم تا دهم بهمن‌ماه در سراسر کشور برگزار شد و با ثبت رقم فروش ۶۴ میلیارد تومان پرونده دوره نخست را بست.

بر اساس این گزارش، پس از اتمام این پروژه ملی از ناشران حاضر در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خواسته شد تا روز سه شنبه (۱۴ بهمن ماه) کتاب‌های خریداران را به شرکت ملی پست ایران تحویل دهند، اما نکته جالب اینجاست که برخی ناشران تا روز پایانی نمایشگاه هم پنل سفارشات خود را باز نکرده و کتابی را ارسال نکرده بودند!!

وزارت ارشاد برای اینکه کتاب‌ها به موقع به دست متقاضیان و خریداران برسد مهلتی را تعیین کرد تا در بازه مورد نظر (سه شنبه ۱۴ بهمن ماه) سفارش‌ها تحویل پست شود اما پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد حجم قابل توجهی از کتاب‌ها همچنان تحویل نشده است.

پیگیری‌ها نشان از آن دارد که با اتمام نمایشگاه سفارش‌های در انتظار ارسال ۹۸۰۰۰ سفارش بود که با پیگیری‌های تلفنی و پیامی به ناشران ابتدا به ۱۱ هزار و ۵۰۷ سفارش رسید و اکنون ۸۱۰۰ سفارش (حدود ۲۴ هزار مرسوله می‌شود) که در انتظار ارسال از سوی ناشران برای خریداران است.

با توجه به اینکه همچنان آمار کتاب‌های ارسال نشده از سوی ناشران چشمگیر است احتمال اینکه برای دوره آتی جهت حضور ناشران سخت‌گیری‌هایی اعمال شود وجود دارد، چرا که پنل ناشران قابل رصد بوده و میزان سفارش و ارسال قابل پیگیری است.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با فروش یک میلیون و ۲۵۴هزار و ۵۹۹ نسخه کتاب به ارزش ۶۴۰ میلیارد و ۲۵۸میلیون و ۷۷هزار و ۵۶۸ ریال روز دهم بهمن ماه به کار خود پایان داد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها