|

تغییر دامنه نوسان بورس از منفی 5 به منفی 2 از کی اعمال می شود؟

شورای عالی بورس مصوب کرد که دامنه بالا به مثبت 6 افزایش و دامنه پایین به منفی 2 کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه کپی شد

دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس گفت: دامنه نوسان سهام از منفی دو تا مثبت شش تغییر خواهد کرد. تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان بورس قرار خواهد گرفت. اعتبار خرید کارگزاری ها به شصت در افزایش خواهد یافت

دهنوی گفت: تصمیم اول این بود که دامنه نوسان تغییر پیدا کند. دامنه نوسان در حال حاضر مثبت 5 و منفی 5 است. تصمیم گیری شد که دامنه بالا به مثبت 6 افزایش و دامنه پایین به منفی 2 کاهش پیدا کند. این اولین تصمیم شورا بود.

تصمیم دیگر این بود که تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان بورس قرار بگیرد که متناسبا برای مدیریت فضای بازار سرمایه استفاده بشود. همچنین این اختیار به سازمان داده شد که انتشار اوراق اختیار فروش تبعی را از ناشران و سهامداران عمده را بتواند به آن ها الزام بکند. اعتبار خرید کارگزاری ها نیز به 60 درصد افزایش پیدا کرد. این چهار تصمیمی بود که امروز گرفته شد.

تغیر دامنه نوسانات بورس از کی اجرایی می شود؟

تصمیمات شورای عالی بورس پس از ۷۲ ساعت قابلیت اجرا دارد و بر همین اساس، از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه، این تغییر اعمال خواهد شد.

 شاخص‌ کل تا کجا کاهش می ‌یابد؟

علی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند بورس گفت: روند معاملات امروز تیر خلاصی به بازار سهام بود و همچنین حجم معاملات به شدت کم شده و همین موضوع برای بازار سهام نگران‌کننده است.

 

این کارشناس در رابطه با بورس فردا گفت: چون صف‌های فروش در جریان معاملات امروز جمع نشد احتمالا بازار فردا نیز با فشار عرضه همراه است اما پیش‌بینی می‌شود بازار سهام فردا روند متعادل‌تری داشته باشد.

این کارشناس در پایان گفت: بازار سهام به شدت غیرقابل پیش‌بینی شده است و نظرات کارشناسان بر اساس معیارها و متغییرها بیان می‌شود، اما بورس این روزها بر اساس متغییر یا معیارها عمل نمی‌کند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا‌فراخانی‌تجمع‌درتهران‌روز۲۲‌بهمن‌‌دربورس

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها