|

علت گرانی خیار چیست؟+ آخرین قیمت خیار

در فصل زمستان تولید خیار رسمی به ٣٠ درصد کاهش می ‌یابد و عمده خیار های موجود در بازار در این فصل، خیار گلخانه‌ ای است.

لینک کوتاه کپی شد

برخی کاربران توییتر از افزایش قیمت خیار تا ۲۰ هزار تومان خبر دادند اما علت گرانی خیار چیست؟ به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان، در چند روز اخیر به دلیل کاهش دمای هوا در مناطق گرمسیری بوته‌های خیار یخ زده است. همین سرمازدگی باعث شده که عرضه خیار به برخی از مناطق کشور از جمله تهران کم شود.

دلایل گرانی خیار

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که در هفته‌های گذشته بسیاری از کشاورزان در فضای مجازی از قطع گاز و برق در گلخانه‌ هایشان و سرمازدگی محصول‌شان خبر داده بودند.

در همین زمینه اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان اینکه در فصل زمستان کاشت خیار رسمی فقط در جنوب کشور انجام می ‌شود، گفت: در فصل زمستان تولید خیار رسمی به ٣٠ درصد کاهش می ‌یابد و عمده خیار های موجود در بازار در این فصل، خیار گلخانه‌ ای است.

وی با اشاره به افزایش هزینه ‌های تولید محصولات گلخانه ‌ای افزود: قیمت گازوئیل، پلاستیک، دستمزد کارگران و … افزایش زیادی داشته و منجر به افزایش هزینه ‌های تولید شده است.

کارگر درباره اینکه پیش بینی می ‌کنید نرخ این محصول طی روز های آینده کاهش داشته باشد؟، گفت: درباره محصولات تره بار از جمله خیار نمی ‌توان پیش بینی کرد چرا که همه چیز بستگی به بحث عرضه و تقاضا دارد. 

آیا بوته ‌های گوجه فرنگی هم سرمازده شده‌اند؟ رئیس اتحادیه بارفروشان به گفت: گوجه در بازار فراوان است. گوجه کیلویی سه هزار تومان است اما کسی آن را نمی‌خرد.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها