|

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ : حوالی ۳ میلیون تومان؟

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ شمسی در هفته پایانی اسفند ۹۹ یا در نیمه نخست فروردین سال ۱۴۰۰ مشخص می شود

لینک کوتاه کپی شد

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ شمسی توسط شورای عالی کار در هفته پایانی اسفند ۹۹ یا در نیمه نخست فروردین سال ۱۴۰۰ مشخص می شود. هنوز رقم دقیقی برای حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ شمسی اعلام نشده است اما هر رقمی که باشد، بیش از ۲۰ درصد از حداقل حقوق کارگران در سال ۱۳۹۹ است.

پس از اعلام رسمی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰، معیار تعیین حداقل بیمه بیمه شدگان اجباری و اختیاری و مشمولان دریافت بیمه بیکاری در سال آینده نیز توسط سازمان تامین اجتماعی مشخص و اعلام خواهد شد. چون این ارقام، بستگی به میزان حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ دارد و تا مشخص شدن آن باید صبر کرد.

حداقل حقوق و مزایای ماهانه کارگران در سال ۹۹، ۱۸ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۲۷۰ ریال اعلام شد. حق مسکن ۲ میلیون ریالی و بن کارگری ۴ میلیون ریالی و پایه سنوات ۱ میلیون و۷۵۰ هزار ریالی نیز به آن اضافه شد تا جمع حقوق ماهانه کارگران در سال ۹۹، ۲۷ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۶۹۷ ریال باشد.

پیشنهاد می شود: حداقل دستمزد کارگران چقدر افزایش می‌یابد؟

حداقل عیدی کارگران در سال ۹۹، ۳ میلیون و ۳۳ هزار و حداکثر عیدی کارگران در سال ۹۹ نیز ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود. حداقل عیدی سال ۱۴۰۰ و حداکثر عیدی سال ۱۴۰۰ نیز بر اساس میزان حداقل حقوق و دستمزد ماهانه کارگران در سال ۱۴۰۰ که در بازه زمانی فوق الذکر مشخص می شود، تعیین می شود.

متاسفانه در سال کرونایی ۹۹ که سال جهش تولید هم نام داشت، شاهد افزایش شدید تورم و رکود در صنایع بودیم که افزایش قیمت ارز و خودرو نیز، اوضاع را بر قشر کارگر به قدری تنگ کرد که شاهد افزایش شمار بیکاران و اضافه شدن تعداد فقرا در کشور بودیم.

منبع: رزیاتو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    چرا دستمزد مدیران و کارمندان دولت از شش ماه دوم سال برای آینده قاطع بیان میشه از کارگران باید نیمه دوم فروردین جلسه بگیرن تا در نیمه دوم سال با چند قاز مسیله رو تمام کنن لعنت به این بی احترامی به این قشر مظلوم

  • ناشناس ارسالی در

    سال ۹۹ سال جهش تورم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها