|

مجددا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب‌سازی خواهد شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: یک بار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شد و طبق قول سازمان تامین اجتماعی، با وصول…

لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: یک بار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شد و طبق قول سازمان تامین اجتماعی، با وصول بخشی از مطالبات این سازمان، مجددا حقوق بازنشستگان متناسب‌سازی خواهد شد.

مسعود علیاری ظهر امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محل اداره‌کل تامین اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: با همه‌گیری کووید - ۱۹، سازمان تامین اجتماعی وظایف و اهدافی داشت که یکی از اصلی‌ترین آن، ارائه خدمات درمانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم است‌.

وی در رابطه با بیمه ‌بیکاری دوران شیوع کرونا، افزود: از شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۷۶۵۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۳۵۲ نفر در استان زنجان مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند و ۷ میلیارد تومان نیز در این قالب پرداخت شده است.

این مسئول در رابطه با پرداخت بیمه بیکاری برای افرادی که در دوران کرونا به‌صورت دائم شغل خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: ۲۵۰۰ نفر از افرادی که در دوران کرونایی به صورت دائمی شغل خود را از دست داده بودند، مقرری بیمه‌ بیکاری در دو مقطع شهریور و مهرماه تا اواخر دی‌ماه دریافت کردند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در رابطه با پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی برای بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی، گفت: افرادی که به دلیل بیماری کرونا به صورت موقت شغل خود را از دست داده بودند (بستری در منزل یا بیمارستان)، غرامت دستمزد بیماری خارج از محیط کار برای بیش از ۳۰۰۰ نفر تحت پوشش پرداخت شده و همچنان ادامه دارد.

علیاری با اشاره به اینکه برای خانواده‌های حدود ۳۰۰ نفر از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان که فوت شدند، مستمری برقرار شده است، اظهار کرد: یک ماه حقوق برای غرامت فوت مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی استان پرداخت شده است؛ گفتنی است استمهال حق بیمه کارفرمایان، قالیبافان، بیمه‌شدگان اجباری، کارگران ساختمانی آسیب‌دیده از کرونا، برای ماه‌های اسفند سال گذشته، فروردین و اردیبهشت امسال انجام شده و حق بیمه‌ ۲۰ درصدی سهم کارفرمایان در این سه ماه پرداخت شده است.

وی از توقف تولید و حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی تامین اجتماعی از اول اسفندماه امسال خبر داد و افزود: پرونده‌های ۵۵۶۰ هزار بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی استان در راستای تسهیل‌گری در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان این سازمان به صورت الکترونیکی شده است.

این مسئول در حال حاضر ۲۳ خدمت برای بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی در استان زنجان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، تصریح کرد: سالانه ۲۵۰ هزار نفر در این استان برای دریافت خدمات مراجعه می‌کردند و اکنون ۲۳ خدمت سازمان تامین اجتماعی کاملا به صورت الکترونیکی بوده و ارائه خدمات حضوری آنان تعطیل شده و به هیچ عنوان استعلام نامه‌ای نداریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه اکنون ۷۰۰۰ زنجانی تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار هستند، ادامه داد: ۱۱۶ هزار و ۴۲۸ نفر بیمه شده اجباری تامین اجتماعی داریم. علی‌رغم اینکه کرونا تعطیلی مشاغل خدماتی مانند مهدکودک‌ها و غیره را به همراه داشته بیمه‌شدگان صنعتی اجباری توانسته جبران کند.

علیاری با اشاره به تحت پوشش قرار دادن حدود ۲۲ هزار نفر از کارگران ساختمانی در استان، اظهار کرد: در سال ۹۷، ۱۰۱۵ کارگاه مشمول بخشودگی جرایم شد؛ امید است امسال نیز بهره لازم را در این خصوص ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مطالبه امروز بازنشستگان تامین اجتماعی چیست، خاطرنشان کرد: یک بار متناسب‌سازی حقوق انجام شده است ولی  متناسب‌سازی به دلیل تورم‌های موجود مدنظر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نبوده و طبق قولی که سازمان تامین اجتماعی داده با وصول مطالبات، مجددا متناسب‌سازی در ابتدای سال آینده انجام شود.

منبع:ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • منصور کریمی ارسالی در

    سلام قول‌های بیخود ندهید همش دوروغ بس؟ از خدا بترسید سارمان تامین اجتماعی دروقو دیگر حرفتان قبول نداری

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    مافقط ازشمامدیران تامین اجتماعی حرف های یه سریه غازمشنویم فقط وعده وعید

  • بازنشسته ارسالی در

    اولا که ما مگرچقد عمرداریم که بعدا بعدا میگید دوم اینکه همسانسازی بشه نه متناوبسازی ...خدا رو بالاسر فراموش کردید خدا بدادتان برسه

  • محسن ارسالی در

    با حقوق دوملیونودویست چگونه زندگی کنم گدایی بایک بچه هزینه درمانم سربه فلک میکشد

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی