|

رصد بازار

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۲۱ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۲۱ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

لینک کوتاه کپی شد

دیروز هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد که ۴۱۰ هزار تومان بالاتر از روز یکشنبه قرار گرفته است. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۱ بهمن ۹۹ چقدر بود؟ قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۰ بهمن با ۴۳,۴۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر ناکامی دلار برای بهبود، کمی افزایش یافت. با این حال نگرانی‌ها نسبت به احیای آهسته اقتصاد آمریکا در پی انتشار گزارش اشتغال ماهانه ضعیف‌تر از حد مطلوب در روز جمعه، سبب تغییر رفتار طلا شد.

بر همین اساس بهای هر اونس طلا در بازار معاملات آمریکا (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران) ۱۸۳۸ دلار تعیین شد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که حداقل در افق زمانی کوتاه‌مدت به احتمال زیاد دلار همچنان بازیگر اصلی نوسانات طلا خواهد بود؛ از طرف دیگر همچنان پاندمی کرونا موج‌های جدیدی در نقاط مختلف دنیا به‌راه می‌اندازد و مجموعه این عوامل همچنان حکایت از چشم‌اندازی مثبت برای پناهگاه‌های امن دارایی دارد.

تا زمانی‌که بسته حمایتی به‌طور عملی وارد اقتصاد نشود، تیترهای مربوط به این بسته و حواشی آن سبب بالا و پایین رفتن قیمت اونس طلا خواهد شد.

بازار سکه و تصاحب کانال ۱۱ میلیونی

همزمان با صعود دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز مسیر افزایشی را در پیش گرفت و کار نیمه‌تمام روز یکشنبه را به اتمام رساند و روز گذشته از مرز ۱۱ میلیونی عبور کرد. هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد که ۴۱۰ هزار تومان بالاتر از روز یکشنبه قرار گرفته است.

به گفته برخی از فعالان، سکه و دلار در روزهای اخیر هم مسیر با‌هم حرکت کرده‌اند، ولی رشد قیمت سکه در روزهای اخیر تناسبی با میزان افزایش قیمت دلار نداشته است و این مساله موجب افزایش فاصله ارزش ذاتی این فلز گرانبها با قیمت بازاری آن شده است.

همچنین طلای جهانی که افت قابل‌توجهی را در روزهای گذشته شاهد بود با شروع معاملات آغاز هفته افزایش ملایمی را تجربه کرد و سبب شد تا سکه رشد قابل‌توجهی را نسبت به روز‌های اخیر داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها