|

دفاع جنجالی محمود احمدی نژاد از موسیقی رپ

محمود احمدی نژاد نوشت رئیس دولت بهار در گفتگویی در دفاع از سبک موسیقی رپ گفت: «رپ حرف درستی می‌زند.»

لینک کوتاه کپی شد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران در گفتگویی به دفاع از موسیقی رپ پرداخت.

محمود احمدی نژاد نوشت رئیس دولت بهار در گفتگویی در دفاع از سبک موسیقی رپ گفت: «رپ حرف درستی می‌زند.»

 احمدی نژاد در اظهاراتی قابل تأمل گفت:

«کسی مثل من که نمی‌ تواند طرفدار کسی باشد. همه خوب هستند. هر کس سلیقه‌ ای دارد. هر کسی چیزی را دوست دارد، شما هم نمی‌ توانید چیزی را به کسی تحمیل کنید. به تعداد آدم‌ ها سلیقه هست.

ما داریم با جامعه حرکت می کنیم ضمن اینکه رپ فارسی حرف درست را دارد می‌ زند. بیانی از جامعه را دارد منعکس می‌ کند.

 

من باید به مسائلی که در جامعه می‌ گذرد توجه کنم، به احساسات و گرایشاتی که هست، توجه کنم. او دارد حرف می‌ زند.

ما همه ایرانی هستیم، فرهنگ داریم، ادب داریم، باید مراقبت کنیم. من نمی‌ خواهم همه چیز را تأیید کنم ولی مسائلی در جامعه هست که موسیقی دارد آن ها را منعکس می‌ کند و شما باید در جریان باشید.»

اما این اولین باری نیست که رئیس جمهور پیشین ایران با اظهارنظرهایش درباره ی هنر موسیقی و چهره های این حوزه خبرساز می شود.

او یک بار در توییتی به زبان انگلیسی، ضمن نقل یکی از اشعار مایکل جکسون، خواننده ی آمریکایی، تولد او را تبریک گفته بود و در مصاحبه ای با بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه ی موسیقی نیز به تفصیل درباره ی موسیقی محمدرضا شجریان، حبیب، معین، داریوش، شادمهر عقیلی و محسن یگانه، ماجرای در آغوش کشیدن علیرضا افتخاری در سال ۸۹ و ممنوعیت آواز زنان در ایران صحبت کرده بود.

با این حال احمدی نژاد سابقه ی اظهار نظر درباره ی موسیقی رپ را نیز دارد. او یک بار در توییتر خود درگذشت توپاک شکور، رپر مشهور آمریکایی را تسلیت گفت و در همان مصاحبه ی خود با بهمن بابازاده به صحبت درباره ی این ژانر از موسیقی پرداخت.

در بخشی از این مصاحبه محمود احمدی نژاد پس از شنیدن یکی از قطعات رپر مشهور ایرانی، سروش لشکری معروف به هیچکس، از آرزوی دیرینه ی بشر برای آزادی بیان صحبت می کند و می گوید امیدوار است روزی برسد که کسی مجبور نشود برای گفتن حرف خود نامش را مخفی کند و خود را هیچکس بخواند. احمدی نژاد رپ را موسیقی اعتراضی عنوان می کند و وقتی بابازاده به توییت او درباره ی توپاک شکور، نماد موسیقی اعتراضی خیابانی اشاره می کند می گوید دنیا به سمت موسیقی اعتراضی می رود چون هر چه آگاهی بیشتر می شود اعتراض ها نسبت به شرایط موجود تحمیلی هم بیشتر می شود. او درباره ی جایگاه موسیقی رپ در جامعه ی آمریکا و وضعیت سیاهپوستان در این کشور نیز صحبت می کند. سپس بابازاده درباره ی محبوبیت شدید موسیقی رپ در اواخر دهه ی هشتاد در ایران و سرکوب فعالان این حوزه صحبت می کند، امری که به مهاجرت آن ها در سال های بعدی انجامید. احمدی نژاد در پاسخ به سؤال بابازاده درباره ی آنکه آیا دولت او برای این بخش از جامعه هنری ایران برنامه ای داشت می گوید مدیریت فرهنگی در ایران بسیار پراکنده است و یک جریان غیر رسمی وجود دارد که تعیین کننده ی نهایی است. او خود را طرفدار آزادی و مخالف محدودیت عنوان می کند و می گوید در زمان ریاست جمهوری خود چالش هایی از این جهت با آن جریان غیر رسمی داشت که تمام آن رسانه ای نشد. او در ادامه می گوید معتقد است فضا در جامعه باید آنقدر باز باشد که همه بتوانند آزادانه فعالیت کنند و فشارها تنها باعث ایجاد تفرقه می شود و عده ای را که عاشق وطن خود هستند مجبور به ترک کشور می کند. احمدی نژاد همچنین مدعی می شود در همان زمان تلاش هایی در آمریکا از سوی دولت وی برای بازگرداندن سروش لشکری به ایران شده بود.

ویدئوی کامل این مصاحبه را در ادامه می توانید مشاهده کنید:

منبع:دولت بهار

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی