|

رصد بازار

سایه تردید در بازار ارز ، پیش ‌بینی قیمت دلار امروز ۲۷ بهمن ۹۹

پیش ‌بینی قیمت دلار امروز ۲۷ بهمن ۹۹ . امروز بازار ارز چه خواهد است؟

لینک کوتاه کپی شد

ساعت ۳ بعدازظهر روز یکشنبه، اسکناس آمریکایی زیر مرز ۲۶ هزار تومانی نوسان کرد و روی عدد ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان قرار گرفت. امروز برای قیمت دلار چه پیش ‌بینی ‌هایی می ‌شود؟ در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: نوزدهم بهمن ارزش دلار در بازار داخلی در محدوده ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان قرار داشت،‌ ولی تا قبل از تعطیلات چینی، اسکناس آمریکایی توانست تا محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومانی رشد کند. روز شنبه، معامله‌گران با تحرکات خود توانستند قیمت را به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی ببرند.

با این حال از روز یکشنبه فضای بازار ارز آرام‌تر شد و دلار روز کم‌نوسانی را پشت سرگذاشت. نتیجه این روز کم‌ نوسان، افت ۵۰ تومانی قیمت دلار بود. البته این میزان افت به اندازه‌ای نبود که خبر از تغییر انتظارات معامله‌گران بدهد. تحلیلگران فنی اعتقاد دارند، زمانی می‌توان از ورود موج نزولی به بازار سخن گفت که قیمت این ارز به زیر ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان برگردد.

عوامل افزایشی مخالف اثر تعطیلات چینی

با توجه به کاهش احتمالی تقاضای حواله‌ای به واسطه تعطیلات چینی، دلار تحت تاثیر عوامل دیگری می‌تواند راه صعود را ادامه دهد. یکی از عوامل خنثی‌کننده،‌ اثر کاهشی تعطیلات چینی، تغییر فاز انتظاری برجامی معامله‌گران است. شمار زیادی از فعالان باور دارند،‌ کاهش انتطار لغو تحریم‌ها توسط آمریکا، یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز رشد قیمت در بازار بوده است.

تعطیلات چینی از روز جمعه آغاز شده است و تا انتهای هفته جاری ادامه خواهد یافت. در این فاصله معامله‌گران کار دشواری برای نگه داشتن دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی خواهند داشت.

با این حال‌ عده‌ای از فعالان از بازگشت صف‌های خرید به بازار خبر می‌دهند. از نگاه آنها در صورت ادامه این فشار قیمت دلار حتی با وجود کاهش تقاضای حواله‌ای می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

سایه تردید در بازار ارز

به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، فضای نااطمینانی همچنان در معاملات وجود دارد. آنها باور دارند، بازار وابسته به اخبار است و در صورتی که ایران و آمریکا سیگنالی از مذاکره احتمالی بدهند، بازار به سرعت راه افزایشی رفته را بازخواهد گشت.

مبهم بودن اتفاقات سیاسی آتی باعث شده است که برخی از معامله‌گران تمایلی به خرید و فروش دلار نداشته باشند. وجود سایه مذاکرات بر بازار،‌ تقاضای هیجانی را عقب می‌راند ولی هر چقدر زمان طولانی‌تری سپری شود و گشایشی در اقتصاد صورت نگیرد، تقاضای خاموش نیز فعال خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها