|

ولادت امام علی(ع) و روز پدر امسال چه روزی است؟

در تقویم جمهوری اسلامی ایران سالروز ولادت امام اول شیعیان جهان، «روز پدر» نامگذاری شده است

لینک کوتاه کپی شد

 در تقویم جمهوری اسلامی ایران سالروز ولادت امام اول شیعیان جهان، «روز پدر» نامگذاری شده است. در ایران روز ولادت حضرت علی (امام اول شیعیان) ۱۳ رجب سال 1439 هجری قمری برابر با 11 حمل 1397 را روز پدر می‌نامند؛ زیرا حضرت علی با خصوصیات یکتایی که داشتن الگوی مناسب برای همه گان بودند و به دلیل بزرگ نگه داشتن اسم ایشان و از بین نرفتن خصوصیات والای ایشان زادروز حضرت علی را روز مرد و روز پدر می دانند.

روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها. حضرت على (ع) در سیزده رجب سال 30 عام الفیل در کعبه به دنیا آمد مادرش فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب نام داشت. زمانى که على (ع) دیده به جهان گشود، بیش از سى سال از عمر با برکت پیامبر اکرم (ص) نگذشته بود و پیامبر (ص) در چهل سالگى به رسالت مبعوث گردید؛ بنابراین على (ع) در موقع بعثت پیامبر بیش از ده سال نداشت.

 

قبل از انقلاب اسلامی، روز ۲۴ اسفند زادروز رضا شاه بر پایهٔ گاهشمار ایرانی روز پدر نامیده می‌شد. اما پس از انقلاب اسلامی روز پدر به زادروز علی ابن ابی طالب امام نخست شیعیان تغییر یافت.

در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است. این روز در ادامهٔ روز مادر و قدردانی از مادران است.

6064788_643

 

حضرت علی(ع)

حضرت علی بن ابی طالب (ع) در سیزدهم ماه رجب درحالی که دیوار خانه کعبه به روی مادرشان «فاطمه بنت اسد» شکافت و وی وارد خانه کعبه شد، متولد شدند.

حضرت امام علی (ع) از دوران نوجوانی نزد رسول گرامی اسلام (ص) پرورش یافتند؛ ایشان نخستین فردی بودند که به اسلام ایمان آوردند و در همه مراحل تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام از سوی نبی اکرم (ص)، اصلی ترین یاور آن حضرت به شمار می رفتند.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران سالروز ولادت امام اول شیعیان جهان، «روز پدر» نامگذاری شده است.

مردم سراسر ایران، سالروز میلاد حضرت امام علی (ع) را که در حقیقت پدر امامت هستند، گرامی می دارند.

مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی علاوه بر حضور در اماکن مقدس و برگزاری جشن های مختلف در شب و روز سالروز ولادت حضرت امام علی (ع)، امام اول شیعیان جهان، برای تبریک روز پدر و تحسین شخصیت و جایگاه پدر، به دید و بازدید اقدام می کنند.

father-day

 

روز پدر ۹۹ در تقویم

روز پدر که به آن روز مرد نیز گفته میشود، در تاریخ  ۱۳ رجب مصادف با تولد حضرت علی (ع) است که تاریخ دقیق روز پدر در تقویم ۱۳۹۹ مصادف با ۷ اسفند ماه است.

پنجشنبه، ۷ اسفند سال ۱۳۹۹ شمسی

25 February سال 2021 میلادی

۱۳ رجب سال ۱۴۴۲ قمری

9571101_586

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها