|

صبحانه ای خوشمزه و شیک به نام پنکیک

برای تهیه پنکیک خانگی برای صبحانه ابتدا تخم مرغ را در یک کاسه مناسب می ریزیم و آنرا کمی می زنیم تا بافت آن از هم جدا شود و کاملا با هم…

لینک کوتاه کپی شد

پنکیک یکی از انواع صبحانه های خوشمزه بین المللی است که به دلیل اینکه در تابه های کوچک تهیه می شود با نام پنکیک شهرت یافته است. پنکیک انواع بسیار متنوعی دارد و در کشورهای مختلف با روش های متنوعی پخته می شود.

مواد لازم برای ۸ عدد پن کیک

آرد سفید ۱ پیمانه

تخم مرغ ۱ عدد

وانیل نوک قاشق چایخوری

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

شکر ۳ قاشق غذاخوری

شیر ۱ پیمانه سرخالی

روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری

نمک مقدار کمی

دستور پخت پن کیک صبحانه

برای تهیه پنکیک خانگی برای صبحانه ابتدا تخم مرغ را در یک کاسه مناسب می ریزیم و آنرا کمی می زنیم تا بافت آن از هم جدا شود و کاملا با هم ترکیب شوند، سپس شکر را به همراه وانیل را به آن می افزاییم و مواد را با هم خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

یک نکته مهم در مورد اضافه کردن وانیل که باید مقدار بسیار کمی وانیل اضافه کنید، چون اگر وانیل بیشتر از حد باشد باعث تلخی طعم پنکیک ها می شود. در ادامه پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم روغن مایع را نیز به کاسه اضافه می کنیم.

حالا با همزن دستی مواد را به خوبی هم می زنیم تا مواد با هم یکدست شوند، سپس بکینگ پودر و مقدار خیلی کمی نمک را در یک ظرف جا دار با آرد سفید مخلوط می کنیم سپس مخلوط آرد را دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا نرم شود.

در این مرحله مخلوط آرد را پس از الک کردن به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و همگی مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس شیر را کم کم به مواد اضافه می کنیم و مداوم مواد را مخلوط می کنیم تا مایه پنکیک یکدست شود.

در صورتی که شیر در دسترس ندارید یا به هر دلیلی نمی خواهید از شیر استفاده کنید می توانید از آب هم برای تهیه پن کیک استفاده کنید. پس از اینکه خمیر پن کیک آماده شد یک تابه بسیار کوچک به اندازه پنکیک روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید.

سپس با مقدار کمی روغن مایع کف تابه را چرب کنید، حالا به اندازه یک ملاقه کوچک از مواد داخل تابه بریزید ( نیاز نیست خودتان مایه پنکیک را پخش کنید چون خودش باید به حدی شل باشد که خود به خود پخش شود ) و اجازه دهید حباب بزند.

پس از اینکه کف پنکیک رنگ گرفت، آنرا را برگردانید تا سمت دیگرش نیز طلایی شود. به همین ترتیب تمام پن کیک ها را آماده کنید سپس می توانید به همراه انواع میوه های تازه فصل مثل توت فرنگی ، موز ، آناناس و … یا انواع صبحانه های معمول مثل عسل ، انواع مربا ، نوتلا و کره سرو کنید.

برای اینکه این پنکیک خوشمزه را به صورت شکلاتی درست کنیم می توانیم از مقداری پودر کاکائو در تهیه آن استفاده کنیم. پنکیک شکلاتی یا کاکائویی یکی از محبوب ترین پنکیک ها در جهان است که معمولا به همراه نوتلا سرو می شود.

پنکیک پفکی

در صورتی که تمایل دارید پنکیک های شما تخت نباشند و حالت پفکی مانند کیک داشته باشند می توانید با یک فوت کوزه گری در آموزش های شیرینی پزی بسیار رایج است، نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر به مایه پنکیک اضافه کنید. نکته دیگر اینکه برای اینکه خاصیت بکینگ پودر از بین نرود نباید آنرا بیش از حد مخلوط کنید. پس از اینکه بکینگ پودر را به مایه پنکیک اضافه کردیم، باید سعی کنیم از هم زدن بیهوده مایه پنکیک خودداری کنیم. پس از اینکه شیر یا آب را به مواد اضافه کردیم باید فقط در حدی مواد را مخلوط کنیم که با هم یکدست شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها