|

ماجرای لطفیه، دختر حاکم دوبی را چه کسانی ربودند؟

«لطیفه» دختر حاکم دبی با انتشار ویدئویی از خودش اعلام کرد که ربوده شده و برای جان خود نگران است.

لینک کوتاه کپی شد

دختر حاکم دوبی بعد از تلاش ناموفق برای فرار از امارات در سال ۲۰۱۸، پیام‌های ویدیویی مخفیانه‌ای برای دوستانش فرستاده که در آنها پدرش را به "گروگان گرفتن" خود متهم کرده و گفته که جانش در خطر است.

در ویدیویی که به دست برنامه پانورامای بی‌بی‌سی رسیده شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم می‌گوید زمانی که قصد داشت فرار کند، کماندوها او را با دارو بیهوش کردند و به محل نگهداری اجباری‌اش در دوبی برگرداند.

این پیام‌های ویدیویی مدتی است که متوقف شده و دوستان لطیفه خواهان دخالت سازمان ملل در این پرونده شده‌اند.

مقام‌های دوبی و امارات پیشتر گفته بودند که او تحت مراقبت خانواده و در امنیت است.

_116972975_hooligan2

لطیفه دختر حاکم دبی کجاست؟

پیام‌های ویدیویی لطیفه در طی چندین ماه و با تلفنی ضبط و فرستاده شده که حدود یک سال بعد از فرار ناموفق او به صورت مخفیانه در اختیارش قرار گرفته است.

در این پیام‌ها او می‌گوید:

  • در برابر سربازانی که می‌خواستند هنگام فرار با قایق او را بگیرند "با دست و پا زدن و جنگیدن" مقاومت کرده و یکی از آنها را طوری گاز گرفته که جیغش درآمده است
  • بعد از آن که به او آرامبخش زدند بیهوش شده، با هواپیمای خصوصی او را به دوبی برگردانده‌اند و بعد از رسیدن به مقصد به هوش آمده است
  • او را به تنهایی و بدون دسترسی به کمک‌های پزشکی و حقوقی در ویلایی نگهداری کردند که در و پنجره‌هایش قفل بوده و پلیس از آن نگهبانی می‌کرده است

روایت لطیفه از فرار ناموفق و گرفتن و بازداشت او را یکی از دوستان نزدیکش به نام تینا یاوهیانن، مارکوس از بستگان مادری‌اش و دیوید هی، فعال اجتماعی که کارزار آزادی لطیفه را راه‌انداخته‌اند، با برنامه پانوراما مطرح کردند.

 

لطیفه و فرار با قایق

لطیفه که اکنون ۳۵ ساله است اولین بار در ۱۶ سالگی تلاش کرد فرار کند اما نتوانست. در سال ۲۰۱۱ بعد از تماس با یک تاجر فرانسوی به نام الوه ژوبر بود که برنامه‌ریزی طولانی خود برای فرار از دوبی را آغاز کرد. او نقشه فرار را با کمک تینا یاوهیانن کشید که در آن زمان مربی کاپوئرا (نوعی هنر رزمی برزیلی) لطیفه بود.

روز ۲۴ فوریه سال ۲۰۱۸، لطیفه و تینا با یکی قایق بادی و جت‌اسکی خود را به آب‌های بین‌المللی رساندند؛ جایی که الوه ژوبر در قایقی تفریحی با پرچم آمریکا در انتظار آنها بود.

اما هشت روز بعد وقتی به ساحل هند رسیدند کماندوها به قایق یورش بردند. تینا یاوهیانن می‌گوید نارنجک‌های دودزا او و لطیفه را مجبور کرد که از محل اختفایشان در دستشویی زیر عرشه قایق خارج و با کماندوهای مسلح روبرو شوند.

لطیفه را به دوبی برگرداندند و تا الان از او خبر چندانی در دست نبود.

_116998577_d430e270-0d51-406a-aabf-3080d52191b9

لطیفه قبل از فرار در سال ۲۰۱۸ پبامی ویدیویی ضبط کرده بود که بعد از ناکامی او در یوتیوب منتشر شد

خانم یاوهیانن و خدمه قایق تفریحی بعد از دو هفته بازداشت در دوبی آزاد شدند. دولت هند هرگز درباره نقش خود در یورش به قایق اظهار نظری نکرد.

قبل از عملی کردن نقشه فرار در سال ۲۰۱۸، لطیفه پیامی ویدیویی ضبط کرده بود که بعد از ناکامی او در فرار در یوتیوب منتشر شد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها