|

درگذشت امیر اصلان افشار قاسملو+ بیوگرافی

امیر اصلان قاسملو افشار دیپلمات ایرانی زمان حکومت پهلوی در سن 101 سالگی درگذشت

لینک کوتاه کپی شد

امیر اصلان افشار قاسملو، دیپلمات پیشین و رئیس سابق شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در سن ۱۰۱ سالگی در فرانسه درگذشت.

بیوگرافی امیر اصلان قاسملو

آقای افشار قاسملو که در خانواده‌ای دیپلمات و نظامی به دنیا آمده بود اهل مراغه بود و در دورانی به نمایندگی از این شهر در مجلس شورای ملی حضور داشت.

او همچنین سمت‌های دیپلماتیک متعددی چون سفیر ایران در اتریش، آمریکا و آلمان غربی را در کارنامه خود داشت و در سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۶۹ رئیس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود.

آقای افشار قاسملو تنها دیپلمات ایرانی است که در طول تاریخ ۶۱ ساله شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست این شورا رسیده است.

آخرین سمت او در حکومت پهلوی، ریاست اداره کل تشریفات در سال‌های ۵۶ تا ۵۷ بود. او پس از انقلاب اسلامی به شهر نیس فرانسه رفت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • گروه ایرانیان متمدن ارسالی در

    خداوند روح ان بزرگوار که نمادی از قدرت و عظمت دیپلماتیک ایران بود بیامرزد. واقعا مایه تاسف هست که این بزرگواران از میان ما ایرانیان رفتند ودررساندن ایران به جایگاه اصلی خویش که ژاپن خاور میانه بود بدلیل بدشانسی ایران و ایرانی ناکام ماندند.لعنت بر پدر داعش و زنا زادگان مفت خورو دزد و ورشکسته و گدا که انگل خاور میانه هستن.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها