|

شاهزاده لطیفه زنده است؟/سازمان ملل از امارات توضیح می‌خواهد

سازمان ملل از امارات متحده عربی خواسته است شواهدی ارائه کند که شاهزاده لطیفه، دختر حاکم دبی هنوز زنده است.

لینک کوتاه کپی شد

سازمان ملل از  امارات متحده عربی خواسته است شواهدی ارائه کند که شاهزاده لطیفه، دختر حاکم دبی هنوز زنده است.

این هفته ویدئوهایی پنهانی از شاهزاده لطیفه، دختر حاکم دبی منتشر شد که او در آنها ادعا می‌کند پس از تلاش ناکامش برای گریز از امارات در سال ۲۰۱۸ در حبس نگه داشته شده است.

سخنگوی میشل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز  جمعه اعلام کرد که این سازمان «نگرانی‌های ما درباره این موقعیت، با توجه به ویدئوهایی ناراحت‌کننده‌ای که این هفته منتشر شده‌اند، را به امارات ابراز کرده است. ما خواستار اطلاعات بیشتر و توضیح درباره وضعیت فعلی شده‌ایم.»

او افزود: «ما خواستار ارائه شواهد زنده بودن شاهزاده لطیفه شدیم.»

نگرانی‌ها درباره سرنوشت شیخا لطیفه بن محمد المکتوم ۳۵ ساله این هفته پس از آن دوباره بالا گرفت که چندین خروجی خبری ویدئوهای جدیدی را از او منتشر کردند. او در این ویدئوها مدعی می‌شود که این فیلم‌ها را در  دستشویی یک ویلای کنار ساحل ضبط کرده است که «به زندان تبدیل شده است.»

 

دختر حاکم دوبی پدرش را به‌ گروگانگیری متهم‌ کرد | داستان تلاش‌های ۲۰ ساله لطیفه برای فرار از دوبی

سفارت امارات در لندن در بیانیه‌ای در جمعه بعدازظهر در این باره گفت: «پوشش رسانه‌ای موقعیت حقیقی را بازتاب نمی‌دهد» و شاهزاده لطیفه در خانه با حمایت خانواده‌اش و متخصصان پزشکی در حال مراقبت است. 

این بیانیه افزود: «وضع او مداوما در حال بهبود است و ما امیدواریم که او در زمان مناسب به زندگی عمومی بازگردد.»

لطیفه در ویدئوهای منتشرشده مدعی می‌شود که پس از تلاش سه سال پیشش برای فرار  در این ویلاس محبوس شده است. او در آن هنگام به کشور همسایه عمان گریخت و یک جت‌اسکی کرایه کرد تا خودش را به قایقی بادبانی در آب‌های بین‌المللی برساند. او با کمک دو دوستش با این قایق توانست خودش را به ساحل غربی هند برساند، اما بعد متوجه شد که قایق دیگری او را ردیابی می‌کند و گارد ساحلی هند او را شناسایی کرده است.

بر اسناد یک داوری حقیقت‌یابی در یک دادگاه بریتانیا، بعدا در عملیاتی با تایید شیخ محمد بن رشید المکتوم، پدر لطیفه تکاوران هندی به قایق او که هشت روز روی دریا بود، حمله کردند و او را به نیروهای امنیتی امارات تحویل دادند.

لطیفه از آن پس، به جز در عکس‌های رسمی منتشر شده بوسیله وزارت خارجه امارات که در آنها دارد با مری رابینسون، رئیس‌جمهور پیشین ایرلند غذا می‌خورد، در جایی دیده نشده است. رابینسون این هفته بی‌بی‌سی گفت اماراتی‌ها با گرفتن این عکس‌ها سر او «کلاه گشادی» گذاشتند و از حضور او به عنوان تصدیق‌کننده وضعیت خوب لطیفه سوءاستفاده کرده‌اند.

 

انتقاد از تشخیص وضعیت دختر حاکم دوبی به وسیله مقام سابق بین المللی

شاهزاده در ویدئوی ضبط‌شده‌اش می‌گوید: «همه پنجره‌ها با میله بسته شده‌اند. پنج مامور مرد پلیس در بیرون و دو مامور زن پلیس در داخل خانه هستند. من نمی‌توانم حتی برای استفاده از هوای آزاد بیرون بروم.»

«من این ویدئو را داخل دستشویی ضبط می‌کنم که تنها جایی است که می‌توانم درش را قفل کنم. من آزاد نیستم. من در زندان به بند کشیده شده‌ام. زندگی من در اختیار خودم نیست.»

دوستان لطیفه می‌گویند شش ماه است که از او خبری نشنیده‌اند.

شیخ محمد گفته است که دخترش- دومین نفر از فرزندانش که تلاش می‌کند بگریزد- تحت مراقبت عاشقانه خانواده‌اش است.

جوانترین همسر شیخ محمد، شاهزاده هیا، خواهر ناتنی پادشاه اردن نیز که مدعی بود مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، به خاطر ترس از جانش دوبی را ترک کرد و بریتانیا رفت. یک داوری در دادگاهی در بریتانیا در سال ۲۰۲۰ او را در ادعاهایش محق دانست.

 

افشاگری همسر سابق حاکم دبی در دادگاه لندن | تلاش برای ازدواج دختر ۱۱ ساله با ولیعهد سعودی

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا این هفت گفت نگران لطیفه است و دومینیک راب، وزیر خارجه این کشور هم گفت مایل است نشانه‌ای از «زنده و سالم بودن» او ببیند.

منبع: همشهری آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها