|

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست و چگونه می توان عضو آن شد؟

کلاب هاوس یک اپلیکیشن نوظهور ارتباطی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است.

لینک کوتاه کپی شد
1

 این روزها نام این اپلیکیشن را زیاد میشنویم. یک شبکه اجتماعی نوظهور که سعی در احیای روش های سنتی گفتگوی جمعی و دونفره دارد! اما چطور؟ اصلا اپلیکیشن کلاب هاوس چیست

این شبکه اجتماعی درواقع محصول همکاری دو تن از موفق ترین ایده پردازان سیلیکون ولی یعنی پل دیویدسون و روهان ست بود که از مارس 2020 راه اندازی شد. در دو ماه اول وضعیت آنچنان امیدوار کننده نبود. در واقع کلاب هاوس در این ایام تنها 1500 کاربر داشت و ارزش بازار آن 100 میلیون دلار بود.

weekly-downloads-clubhouse-1-1024x663-1

رشد سریع تعداد کاربران کلاب هاوس

کلاب هاوس چیست؟

اپلیکیشن کلاب هاوس درواقع نسخه مجازی گردهم آیی های ویژه نخبه هاست. در این پلتفرم کاربر میتواند به گفتگوها و سخنرانی های افراد مشهور در مورد موضوعات گوناگون گوش دهد.

در واقع استفاده از فضای کلاب هاوس تفاوت خاصی با گوش دادن به پادکست ندارد جز اینکه شما به طور آنلاین به مکالمات زنده و جاری گوش میدهید. البته این مکالمات قابلیت ذخیره در اپلیکیشن را ندارد اما میتوانید مکالمات را ضبط کنید.

به هنگام ورود به اپلیکیشن، میتوانید موضوعات و دسته های مورد خود را انتخاب کنید. هرچه اطلاعات کامل تری از علایق خود ارائه دهید، این اپلیکیشن شما را به اتاق های مکالمه بهتر و سوژه های مرتبط هدایت می کند.

1-44

چگونه می توان عضو کلاب هاوس شد؟

البته پیش از آموزش کار با اپلیکیشن کلاب هاوس این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که عضویت در این شبکه اجتماعی محدودیت ها و موانع زیادی دارد. در واقع عضویت در این شبکه اجتماعی تنها با دعوتنامه میسر است. رقابت بر سر عضویت در این شبکه اجتماعی طی اتفاقات هفته های اخیر به حدی افزایش یافته است که برخی افراد نسبت به فروش دعوتنامه های عضویت در ردیت و سایت هایی چون ای بی اقدام می کنند.

برای اینکه الان به این شبکه دسترسی پیدا کنید، فعلاً راهی جز صبر کردن ندارید. هر عضو می‌تواند تعداد معدودی دعوتنامه برای دوستانش بفرستد. برای همین بلیت ورود به این رسانه اجتماعی این روزها خودش نایاب شده است. البته این موضوع همانطور که گفتیم نوعی بازار سیاه ورود به اپلیکیشن را فراهم کرده است. امکان صحبت با چهره های شناخته شده دنیای تکنولوژی، موسیقی و هنر و یا روشنفکران سبب شده افراد برای خرید دعوتنامه اپلیکیشن و عضویت در آن سر و دست بشکنند.

2-46

قوانین و مقررات خاص اپلیکیشن کلاب هاوس

یکی از موارد سخت گیرانه در این قوانین این است که اگر کاربری به عنوان کاربر خرابکار شناخته شود، نه تنها از تمام امکانات کاربری و عضویت محروم میشود، بلکه فردی که او را دعوت کرده است نیز جریمه میشود.

یکی دیگر از قوانینی که در اپلیکیشن Clubhouse وجود دارد این است که اگر قصد داشته باشید صدای فردی را در گوشی خود ضبط کنید برنامه به صورت اتوماتیک دستور می‌دهد که از انجام این کار پرهیز کنید. در مورد امنیت و حریم خصوصی اپلیکیشن باید گفت تقریبا تنها دسترسی لازم برای کلاب هاوس، دسترسی به میکروفون گوشی است که مورد خاصی ندارد. در نتیجه کلاب هاوس جز میکروفون به هیچ یک از بخش ها و اطلاعات گوشی شما دسترسی نخواهد داشت.

clubhouse-app-01

ظرفیت اتاق های گفتگو چقدر است؟

در حال حاضر هر اتاق کلاب هاوس تا 5 هزار کاربر را میزبانی میکند و هر کاربر امکان عضویت در بی نهایت اتاق گفتگو را دارد. ولی در یک بازه زمان خاص می تواند در تنها یک اتاق شرکت و حضور فعال داشته باشد. البته به نظر میرسد این محدودیت ها درحال رفع باشد، چراکه ایلان ماسک در اولین سخنرانی خود رکورد بیشترین حضار را شکست.

 

منبع: تکراتو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها