|

پیدا شدن ذرات اورانیوم در دو سایت هسته ‌ای ایران

آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی در دو سایت هسته ‌ای ایرانی که پس از ماه‌ها از آن‌ها بازرسی کرده ذرات اورانیوم پیدا کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

هفت منبع دیپلماتیک در این گزارش ادعایی به رویترز گفته‌اند که آژانس اتمی از این فرصت استفاده خواهد کرد تا ایران را بابت آنچه «عدم ارائه توضیحات قابل قبول» در خصوص چگونگی پیدایش ذرات اورانیوم در دو سایت هسته‌ای اعلام نشده سرزنش کند. رویترز در «خبری اختصاصی» به نقل از برخی منابع ناشناس مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذرات اورانیوم را در دو سایت هسته‌ای ایرانی یافته است.

خبرگزاری رویترز در خبری به نقل از منابع دیپلماتیک ناشناس مدعی شد که آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی در دو سایت هسته ‌ای ایرانی که پس از ماه‌ها از آن‌ها بازرسی کرده ذرات اورانیوم پیدا کرده است. کاظم غریب‌ آبادی، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده‌اند.

یک مقام ارشد ایرانی گفته است: ما چیزی برای پنهان کردن نداریم. برای همین است که ما به بازرسان اجازه بازرسی دادیم. هفته آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش فصلی خود را از فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتشر خواهد کرد.

هفت منبع دیپلماتیک در این گزارش ادعایی به رویترز گفته‌اند که آژانس اتمی از این فرصت استفاده خواهد کرد تا ایران را بابت آنچه «عدم ارائه توضیحات قابل قبول» درخصوص چگونگی پیدایش ذرات اورانیوم در دو سایت هسته‌ای اعلام نشده سرزنش کند.

بنا به ادعای این رسانه انگلیسی، این «سرزنش» می‌تواند در گزارش فصلی یا در قالب گزارشی جداگانه در همان روز منتشر شود. رویترز مدعی شده است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این مواد را در بازرسی فوری انجام گرفته در ماه‌های اوت و سپتامبر سال گذشته از دو سایت هسته‌ای که ایران دسترسی به آن‌ها را برای هفت ماه ممنوع کرده بود، یافته است.

منبع: فرارو

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها