|

رضا سرکوب کیست؟ ؛ علت مرگ رضا سرکوب چه بود؟

رضا سرکوب بازیگر نقش رحیم آق منگل در سریال قیصر در گذشت..

لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا سرکوب بازیگر سریال قیصر در سن 89 سالگی درگذشت. رضا سرکوب متولد شهر اصفهان بود. غلامرضا سرکوب ‎بازیگر قدیمی تئاتر و سینمای ایران بر اثر بیماری ریوی در یکی از بیمارستان‌های لندن درگذشت. وی متولد سال ۱۳۱۰ در اصفهان بود. او فعالیت هنری را سال ۱۳۲۸ با بازی در تئاتر «سپاهان اصفهان» آغاز کرد. سینما را با «شب‌نشینی در جهنم» آغاز کرد اما با ایفای نقش رحیم آق‌منگل در «قیصر» به یکی از شمایل‌های نقش منفی سینمای ایران تبدیل شد. «طوقی»، «باباشمل»، «کافر» و «دشنه» از دیگر فیلم‌های مهمش بودند. دو فیلم هم ساخت.

t3_1613392676_2547562_698

بیوگرافی غلامرضا سرکوب

غلامرضا سرکوب متولد ۱۳۱۰ اصفهان است. وی فعالیت هنری را سال ۱۳۲۸ با بازی در تئاتر «سپاهان اصفهان» آغاز کرد. از جمله اجراهای او می‌توان به نمایش نامه‌های اشراف‌زادهٔ قاتل، حقه‌های شبانه، زندگی قصهٔ تلخی است، هتل سه‌ستاره، جنایت یزید، و دزد ناشی اشاره کرد. او سینمای حرفه‌ای را بازی در فیلم «شب نشینی در جهنم» به کارگردانی موشق سروری تجربه کرد.

«لاشخورها، عزیز‌الله رفیعی» تجربه بعدی اوست، سرکوب از آن پس در ۴۷ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است. دو عنوان «خان نایب» و «غریب» از تجربیات کارگردانی غلامرضا هستند. او در دهه پنجاه در کنار بازیگری به تهیه‌کنندگی هم روی آورد و چهار فیلم از جمله شرخ‌پوست‌ها، خان نایب، غریب و جدال در کویر را تهیه‌کنندگی کرد. در سال ۱۳۵۹ به همراه همسر خود سیمین سرکوب که دوبلور است، به انگلستان مهاجرت کرد.

 

120116131714_sarkubi_976x549_._nocredit

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها