|

رأی کمیسیون تلفیق به افزایش ۳ برابری اعتبارات رتبه‌بندی فرهنگیان

اسماعیلی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه از افزایش سه برابری اعتبارات برای اجرای رتبه بندی فرهنگیان از مبلغ ۵ هزار به حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان…

لینک کوتاه کپی شد

 مهدی اسماعیلی با اشاره به تغییرات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق بودجه پس از بازگشت مجدد لایحه به مجلس، عنوان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه با توجه اهمیت آموزش و پرورش اقدامات مهمی را در این حوزه صورت داد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، یکی از محورهای مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را توجه به وضعیت معیشتی معلمان برشمرد و گفت: سال‌های سال است که معلمان درخواست اجرای کامل نظام رتبه بندی معلمان را دارند تا با اعمال مدارک خود در بتوانند از حق و حقوق کافی برخوردار شوند.

وی با یادآوری اینکه در لایحه اولیه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرد، مبلغ قید شده در بودجه فقط یک سوم نیاز معلمان در زمینه رتبه بندی فرهنگیان را پوشش می‌داد، افزود: بر همین اساس پس از اصلاحیه بودجه در تلفیق رقم ۵ هزار به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: بر این اساس، رتبه بندی معلمان در فهرستی که در بند «و» تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است، گنجانده شد و این پیشنهاد پس از تصویب در کمیسیون تلفیق راهی صحن علنی مجلس برای تصویب نهایی خواهد شد.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین مقرر شد اعتبارات مد نظر رتبه بندی فرهنگیان تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته باشد تا رتبه بندی فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ به صورت کامل اجرایی شود.

به گزارش خانه ملت، لازم به ذکر است مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه پس از تصویب در صحن علنی و تأیید شورای نگهبان لازم الاجرا خواهد بود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها