|

ظریف: اسرائیل به ایران حمله کند دست به خودکشی زده است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه «المنار» تاکید کرد رژیم صهیونیستی امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را از بین…

لینک کوتاه کپی شد

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه المنار، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به گفت‌وگو برای بررسی مسائل منطقه فراخواند و تاکید کرد که عربستان سعودی نمی‌تواند در مورد آنچه از نظر نظامی به آن دست نیافت، مذاکره کند.

محمدجواد ظریف  وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه «المنار» تاکید کرد رژیم صهیونیستی امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را از بین خواهد برد.

ظریف گفت: اشتباه همسایگان ما این است که آنها به اسرائیل اجازه داده‌اند درگیری را به سرزمین‌هایشان منتقل کند، در حالی که اسرائیل امنیت آنها را از بین خواهد برد و از آنها دفاع نخواهد کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین تاکید کرد:اگر اسرائیل به ایران حمله کند دست به خودکشی زده است

ظریف با تاکید بر اینکه عربستان سعودی نمی‌تواند به هیچ پیروزی نظامی دست یابد، گفت: عربستان نمی‌تواند در مورد آنچه از نظر نظامی به آن دست نیافت، مذاکره کند و از همین رو ما از کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌خواهیم برای بررسی اوضاع منطقه با یکدیگر دیدار کنند.

وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه تهران خواهان امنیت و آرامش در یمن است، گفت: عربستان سعودی گفته بود ظرف سه هفته در یمن پیروز خواهد شد و امروز پس از گذشت شش سال عربستان سعودی به هیچ پیروزی‌ای در یمن دست نیافته است.

ظریف همچنین گفت: به بایدن هشدار می‌دهیم سیاست‌هایی نظیر دونالد ترامپ در قبال ایران نداشته باشد وگرنه به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.

وزیر خارجه ایران گفت: ما هرگز نمی‌پذیریم که هیچ کشور جدیدی به جمع کشورهای ۱+۵  درباره توافق هسته‌ای ملحق شود.

وی تاکید کرد: هدف ما در سوریه مبارزه با تروریسم است و اسرائیل باید بداند سیاست‌های حمایت از گروه‌های تروریستی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ظریف با تاکید بر اینکه ایران کنار ملت لبنان و مقاومت است، افزود: پس از حادثه انفجار بندر بیروت، پیشنهادهایی برای کمک به لبنان ارائه کردیم، اما فشارهای آمریکایی مانع شد.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ایران به لبنانی‌ها برای دستیابی به توافق فیمابین خودشان کمک می‌کند، گفت: ما نمی‌توانیم هیچ توافقی را به لبنانی‌ها تحمیل کنیم و البته هیچ طرفی نمی‌تواند چیزی را بر آنها تحمیل کند.

منبع: فارس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها