|

فرصت سه ماهه به طرف‌های غربی و آمریکایی‌ها اشتباه محض است

عباسی ادامه داد: فرصت سه ماهه به طرف‌های غربی و آمریکایی‌ها اشتباه محض است. ما نباید در این دام بیفتیم، ما باید تا رفع کامل تحریم‌ها با…

لینک کوتاه کپی شد

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بیانیه مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطر نشان کرد: چه کسی شهید فخری زاده را در حالی که زنده بود ترور کرد و دستور انحلال تشکیلات ایشان را داد.

 

وی افزود: آژانس در سال ۲۰۱۱ همه مناقشات با ایران را به صورت مکتوب منتشر کرد و در سال ۲۰۱۴ سه سال بعد از آن گزارش، در گزارشی که حاوی خط ترور بود، گفته بود گزارش قبلی خود را تأیید می‌کنم و آقای آمانو گفت پرونده ایران نظامی است. این آقایان در سال ۹۲ در یک جنگ واقع نشده شکست خوردند و معاهده خلع سلاح امضا کردند و آمدند آن را به عنوان فتح‌الفتوح معرفی کردند و برای این مملکت قهرمان دیپلماسی پوشالی درست کردند و همه دستاورد‌های علمی و فنی و اقتدار جمهوری اسلامی را زیر سوال بردند.

نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی در پشت همین تریبون مجلس رآکتور اراک را برای اغفال نمایندگانی که اطلاعات فنی نداشتند با چرنوبیل اوکراین مقایسه کردند در حالی که آن رآکتور ۳ هزار مگاوات حرارتی بود و این رآکتور ۴۰ مگاوات است آن هم از نوع آب سنگین، در حالی که این آقایان به نمایندگان مجلس طوری جلوه دادند که در مورد رآکتور اراک کشور را خطر تهدید می‌کند و خوب شد که آمریکایی‌ها کاری کردند که ما مجبور به تعطیل کردن آن شویم، حالا شما می‌خواهید همان افراد را به مجلس دعوت کنید تا همان حرف‌های قبلی را زده و توجیهات قبلی را ارائه کنند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در مورد اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: بعد از این مصوبه عاقلانه مجلس، این‌ها مگر نگفتند چرا شورای نگهبان این را تایید کرد و این دولت نبود که می‌خواست در آیین نامه اجرایی آن اخلال ایجاد کند؟ و اگر مجلس برای عدم اجرای آن مجازات نگذاشته بود، محال بود که شکل اجرایی به خود بگیرد. بزرگ جامعه ما باید فریاد بزند که همان دولتی که تعلیق کرده باید تعلیق‌ها را بردارد. ما باید متوجه باشیم که آمدن شخصی گِروسی حاوی این پیام است که ما باید مصوبه مجلس را به تاخیر بیندازیم، در حال که هیچ اقدامی از سوی طرف‌های غربی صورت نگرفته است.

عباسی ادامه داد: فرصت سه ماهه به طرف‌های غربی و آمریکایی‌ها اشتباه محض است. ما نباید در این دام بیفتیم، ما باید تا رفع کامل تحریم‌ها با آژانس هیچ همکاری‌ نداشته باشیم و اگر کاری بخواهند در سه ماه آینده انجام دهند، در چند سال گذشته انجام داده بودند. ما نباید فریب وعده‌های آن‌ها را بخوریم. این‌ها همان‌هایی هستند که به دنبال الگوسازی از برجام برای مسائل موشکی و مسائل منطقه‌ای ما هستند و حاج قاسم سلیمانی را از ما گرفتند و مطمئن باشید ترور‌های دیگری در راه خواهد بود تا جامعه ما را شرطی کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: کمیسیون انرژی در جریان هیچیک از تصمیمات دولت نیست، ما به این لجوج‌ها در سال ۹۴ اجازه دادیم برجام را اجرا کنند تا جامعه دوقطبی نشود، اما دیگر آن دوره تمام شد و برجام امتحان خود را پس داد و این خسارت محض نتیجه خود را نشان داد. مردم دیگر توان تحمل مشکلات اقتصادی را ندارند، مجلس با پافشاری بر اجرای این مصوبه در رأس امور قرار می‌گیرد و ان شالله امروز اگر به رأی گیری برسیم، با رأی قاطع جواب این شیفتگان غرب را به طور قاطع خواهیم داد.

منبع:خبرنگاران جوان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها