|

50 هزار میلیارد تومان درآمد جدید توسط مجلس برای دولت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه امسال حدود ۷۸ درصد بودجه به پرداخت حقوق اختصاص داشته و افزایش میزان حقوق‌ها نیز به رشد تورم کمک…

لینک کوتاه کپی شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه امسال حدود ۷۸ درصد بودجه به پرداخت حقوق اختصاص داشته و افزایش میزان حقوق‌ها نیز به رشد تورم کمک کرده از ایجاد ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد جدید برای دولت توسط مجلس خبر داد.

علی اصغر عنابستانی در مورد انتقاداتی پیرامون بی‌توجهی به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در بودجه، گفت: متاسفانه در بودجه به دلیل اینکه حجم هزینه‌های جاری و درصد حقوق بسیار بالا رفته است، به اجبار هم دولت و هم کمیسیون تلفیق از برخی حوزه‌ها همچون عمرانی، فرهنگی و اجتماعی کاهش داده‌اند تا کسری این بخش جبران شود.

افزایش حقوق‌ها به رشد تورم کمک کرد

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یک اشکال جدی در ساختار بودجه و اقتصاد وجود دارد به این صورت که هر سال در یک پروسه غلط برخلاف این تصور که گفته شده حقوق‌ها باید متناسب با تورم افزایش پیدا کند، با افزایش میزان حقوق‌ها‌، تورم افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: اقتصاد بیمار کشور باعث شده افزایش حقوق به رشد تورم منتهی شود، اما باید یک جایی این پروسه را قطع کنیم، در غیر این صورت به نقطه‌ای می‌رسیم که باید همه بودجه را تنها صرف پرداخت حقوق کنیم.

عنابستانی خاطرنشان کرد: امسال حدود ۷۸ درصد بودجه به پرداخت حقوق اختصاص دارد، کما اینکه اگر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان که دولت به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری کمک می‌کند برای حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود در حالیکه آنها باید خود هزینه‌های این بخش را از طریق درآمد حاصل از مبالغی که به عنوان حق بازنشستگی در طول چندین سال به آنها پرداخت می‌شود، تامین کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: نتیجه اقدام فوق این می‌شود که مبلغ ۱۳۰ هزار میلیاردی که دولت می‌تواند صرف هزینه اجتماعی کند، به اسم سرفصل رفاه اجتماعی در قالب حقوق پرداخت می‌شود و در عمل مبلغی برای زیرساخت‌های اجتماعی باقی نمی‌ماند و تمام پولی که داریم برای کمک به صندوق‌های بازنشستگی که ورشکست شده‌اند، هزینه می‌شود.

بودجه حوزه اجتماعی حدود ۹ درصد افزایش داشت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته بودجه سالانه حوزه اجتماعی نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد افزایش داشته است، اما مشکل این است که هر سال میزان پرداخت حقوق‌ها در این ظرف واحد افزایش پیدا می‌کند که ناشی از بیماری جدی حوزه اقتصادی بوده که مجلس باید آن را اصلاح کند، کما اینکه بعد از اصلاحیه لایحه بودجه، مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد جدید برای دولت ایجاد کردیم که می‌توان آن را به اعتبارات حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد.

منبع:پیام فوری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها