|

حاجی دلیگانی نماینده مجلس یازدهم:

مخالفت نمایندگان مجلس برای افزایش تعرفه اینترنت و پیامک

حاجی دلیگانی در رابطه با طرح افزایش تعرفه اینترنت گفت: یک پیشنهادی بود، مبنی بر اینکه حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان از درآمدی که اپراتور ها…

لینک کوتاه کپی شد

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس در رابطه با طرح افزایش تعرفه اینترنت در صحن مجلس گفت: یک پیشنهادی بود، مبنی بر اینکه حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان از درآمدی که اپراتور ها دارند گرفته شود که روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آن رای ندادند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با راهبرد معاصر با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: هدف این طرح افزایش تعرفه و پرداخت آن از جیب مردم نبود،چرا که در قانون این مورد ممنوع شده است. وی در ادامه افزود: این مهم در قانون لحاظ شده است که هیچ گونه افزایش قیمتی برای سال ۱۴۰۰ در زمینه افزایش تعرفه اینترنت و تلفن نخواهیم داشت.

حاجی دلیگانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت پیامک ها نیز مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار نمی گیرد، گفت: به هیچ عنوان افزایش قیمت پیامک در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده و همچنین طی هفته های آتی که قرار است به بررسی بودجه ۱۴۰۰ پردازیم این مورد تایید و تصویب قرار نخواهد گرفت.

وی در رابطه با علت مطرح شدن افزایش تعرفه اینترنت و پرداخت پول آن به سازمان صدا و سیما در صحن علنی مجلس گفت: در حال حاضر بررسی ها نشان می دهد که اپراتورها درآمدهای بسیار هنگفتی دارند و برخی از همکاران پیشنهاد دادند که می‌توان به این مهم به عنوان یکی از منابع درآمد این نگاه کرد.

حاجی دلیگانی گفت: درآمدهای بیشتر از متعارفی که اپراتورها دارند را به توان برای اداره کشور استفاده کرد. این نماینده مجلس در رابطه با رای نیاوردن طرح افزایش تعرفه اینترنت و پیامک گفت: دلایلی که موافقان و مخالفان این طرح آوردند مورد قبول واقع نشد و در آخر توانست طرح افزایش تعرفه اینترنت و پیامک موردقبول نمایندگان مجلس شورای اسلامی واقع شود.

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه در صورت تایید طرح افزایش تعرفه اینترنت چرا این مبلغ باید به صدا و سیما اختصاص یابد، گفت: پرداخت هزینه افزایش تعرفه قرار نبود که به صدا و سیما تعلق بگیرد توجه داشته باشید که درآمدی این طرح اگر تصویب شود مبلغ از اپراتورها گرفته میشود و بعد به خزانه واریز خواهد شد راجع به درآمد و نحوه توزیع آن تا به امروز تصمیمی گرفته نشده است.

 

وی ادامه داد: البته این احتمال وجود دارد که در مراحل بعدی این مبلغ به صدا و سیما اختصاص یابد اما در حال حاضر هیچ طرحی مصوب نشده است و تمام مواردی که در حال حاضر به آن رسیدگی می شود تنها منابع درآمدی است.

حاجی دلیگانی احتمال مطرح شدن دوباره طرح افزایش تعرفه اینترنت و پیامک را در صحن علنی مجلس محتمل دانست و اظهار داشت: به هیچ عنوان احتمال افزایش تعرفه اینترنت و پیامک برای سال آینده وجود ندارد.

منبع:راهبرد معاصر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها