|

آبروریزی در جدیدترین عرضه اولیه

بعد از تمام فرایند عرضه اولیه اپال مشخص شد که کمپین تحریم خرید عرضه اولیه تا حدی کارساز شده است.

لینک کوتاه کپی شد

تخصیص سهام عرضه اولیه اپال به پایان رسید. عرضه اولیه بزرگی که در اوج رکود بازار انجام شد و از چندین روز قبل هم فعالان بازار سرمایه با تشکیل کمپین نه به خرید عرضه اولیه قصد تحریم آن را داشتند. تحریمی که برخی از تحلیلگران اعتقاد داشتند کارساز نخواهد شد و سهامداران دوباره در سمت خرید این عرضه فعال می‌شوند.

اما حالا و بعد از  عرضه اولیه اپال مشخص شده که این تحریم تا حدی کارساز شده است.

در وهله نخست می‌توان به آمار مشارکت اشاره کرد که به ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار کد معاملاتی رسیده است. این عدد دقیقا نصف رکورد مشارکت در عرضه اولیه‌ها است. از طرفی دیگر نسبت به عرضه اولیه بسیار کوچک کزغال که آخرین نماد تازه‌وارد بازار قبل از اپال است، میزان مشارکت حدود یک میلیون کد معاملاتی کم شده است

در عرضه اولیه اپال، بعد از مدت‌ها به هر کد معاملاتی، به اندازه حداکثر سهام قابل تخصیص سهم تعلق گرفت. اما با وجود این هم، تمام سهام قابل تخصیص خریداری نشد و بیش از ۱۰۰ میلیون سهم بدون مشتری ماند.

در این عرضه اولیه حتی به کسانی که در کف مجاز قیمتی هم سفارش گذاشته بودند سهام تعلق یافت. به طوری که ۱۷۰ میلیون سهم به افرادی رسید که در کف قیمتی ۱۲۰۰ تومانی سفارش گذاشته بودند. نکته دیگر این بود که در عرضه اولیه اپال قرار بود امروز کلا ۱.۱۲ میلیارد سهم عرضه شود. اما حالا روی تابلو حدود ۱.۵ میلیارد سهم فروخته شده است. گفته میشود حدود ۴۸۰ میلیون سهم یعنی ۲.۴ درصد از کل شرکت، سهام ترجیحی است که به صندوق کارکنان تخصیص یافته است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • حسین ارسالی در

    همان کسانیکه تشویق به نخریدن عرضه اولیه اپال میکردند الآن درصف خرید منتظر دوبرابر خریدن همان سهم هستند

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها