|

مالیات عجیب؛ اینستاگرام مالیات نمی گیرد اما دولت می گیرد!

در صفحات با ۵۰۰ هزار دنبال کننده اگر تبلیغی درج شود، میزانی را باید برای پرداخت مالیات در سال آینده در نظر بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

طبق مصوبه جدید مجلس نه‌تنها مالکان دارای مسکن با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان، مالکان خودروهای با ارزش بالای یک میلیارد تومان و هنرمندان با درآمد سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باید مالیات بدهند، بلکه اینفلوئنسرهای اینستاگرام با بیش از ۵۰۰ هزار فالوور هم از محل تبلیغات خود باید مالیات بپردازند.

بدین ترتیب در صفحات با ۵۰۰ هزار دنبال کننده اگر تبلیغی درج شود، میزانی را باید برای پرداخت مالیات در سال آینده در نظر بگیرند. این مصوبه مجلس در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان است که در صورت تایید به دولت ابلاغ می‌شود تا در سال آینده سازمان مالیاتی برای اخذ مالیات از این بخش برنامه‌ریزی کند.

چه سازو کاری برای اخذ مالیات پیش بینی شده است؟

این مصوبه‌ اما و اگرهای زیادی دارد. عده‌ای با توجه به نبود زیرساخت‌های مناسب آن را فاقد توان اجرایی می‌دانند و عده‌ای دیگر معتقدند در همین سیستم معیوب هم راه‌های زیادی برای شفاف شدن درآمد این گروه از فعالان اقتصادی وجود دارد

 

واکنش مهراب قاسم خانی به مالیات شاخ‌‎های اینستاگرام

مهراب قاسم خانی در واکنش به مصوبه جدید مجلس، یک استوری در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.
 
1027076_370
 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در


    پیشنهاد اولیه این طرح با استاد سحر محمدی بروجردی، خواننده، هنرپیشه و رقصنده ای بود که گفت چون برای اجرای کنسرت و برنامه های هنری بین المللی هر ماه در سفرهای خارجی است و درآمدهای ارزی او امکانات رفاهی فوق العاده ای برایش رقم خورده، معتقد است اگر به جای شهوت شهرت و ثروت اندوزی و شعار در فضای مجازی به این شعور برسیم که از مالیات فرار نکنیم و در عمل و کف جامعه پشت مردم باشیم،این اخلاق پسندیده در سطح دیگر اصناف نیز نهادینه خواهد شد.

    هنرمند جوان کشورمان گفت هرچند من همیشه در سفرهایم با شیوخ ثروتمند عرب و پادشاهان و اعضای خاندان سلطنتی کشورهای مختلف دیدار داشته ام و از آنان جوایز و هدایای گرانبها دریافت کرده ام ولی هرگز اصالت و عشق ایران بزرگ و بروجرد عزیز را از خاطر نبرده ام و همواره سعی داشته ام سفیر فرهنگی شایسته ای از طرف این مردم باشم.

    ماه بانوی سابق موسیقی ایران در ادامه، جامعه هنری کشور را با عتاب مخاطب قرارداد و از مرفهان بی درد خواست در شرایط سخت اقتصادی حاضر، با التزام به فرهنگ دینی و ادای خمس و زکات اموال، بخشی از درآمدهای سرشار خود را به فرودستان و درماندگان تخصیص دهند.

    مولوی شناس شهیر کشور هم چنین ابراز داشت با هماهنگی های به عمل آمده، قصد دارد مالیات های معوقه کنسرتهای ۱۰ سال گذشته اش در داخل و خارج را یک جا به وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت کند و زین پس برای تسویه مالیات کلاسهای آموزشی حضوری و اینترنتی خود به روز عمل نماید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها