|

با دستور جو بایدن

حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه

به گزارش منابع خبری شب گذشته آمریکا به شرق سوریه حمله هوایی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مطلع مدعی شده آمریکا به مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیرو‌های هم‌پیمان با ایران در سوریه بوده‌اند حمله هوایی انجام داده است.

روایت منابع آمریکایی درباره حمله هوایی به سوریه

این مقام‌ها که خواسته‌اند نامشان فاش نشود گفته‌اند مجوز این حمله را «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا صادر کرده است. 

منابع خبری دیگر از جمله «سی‌بی‌اس»، «صدای آمریکا» و رسانه‌های دیگر هم وقوع چنین حمله‌ای را تأیید کردند. در گزارش‌های اولیه از این حادثه، درباره تعداد حمله یا حملات انجام‌شده اختلافاتی وجود دارد. برخی منابع به حمله هواپیمایی آمریکایی به یک موضع و برخی دیگر به چند موضع اشاره کرده‌اند.

منابع خبری آمریکا می‌گویند که ارتش آمریکا این حمله را در واکنش به حمله راکتی به پایگاهش در شهر اربیل مرکز منطقه کردستان عراق انجام داده است.

اخیرا یک پایگاه آمریکایی در اربیل هدف حملات راکتی قرار گرفته است که در پی آن یک نفر کشته و چند آمریکایی زخمی شدند. مسئولیت این حمله راکتی را یک گروه تازه تاسیس موسوم به «سرایا اولیا الدم» بر عهده گرفت.

سوریه اصلی

واکنش روسیه به حمله هوایی آمریکا به مرز سوریه-عراق

یک مقام وزارت خارجه روسیه، حمله بامدادی پنتاگون به خاک سوریه را نقض آشکار حقوق بین‌الملل و غیرقابل قبول دانست و یک سناتور روس نیز گفت که این اقدام آمریکا، تنها وخامت اوضاع در منطقه را افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که تجاوز نظامی آمریکا به سوریه، تنها باعث افزایش تنش در منطقه خاورمیانه و آسیب رسیدن به روند آغاز شده عادی سازی اقدام واشنگتن و ایران در چارچوب احیای توافق هسته‌ای خواهد شد.

این سناتور روس به خبرنگار نووستی گفت: «حوادث عجیبی در حال رخ دادن است که چهار کشور آمریکا، ایران، عراق و سوریه را درگیر می‌کند و تنها یکی از آنها، یعنی ایالات متحده آشکارا از توان نظامی  و تحریم علیه سایر کشورها استفاده می‌کند.» 

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه که نامش فاش نشده نیز به این خبرگزاری گفت، مسکو قاطعانه حمله‌ای که آمریکا به خاک سوریه انجام داده را محکوم می‌کند و معتقد است که این اقدام نقض ضوابط حقوق بین‌الملل و اقدامی غیرقابل قبول محسوب می‌شود. 

این مقام روس، با تأکید بر اینکه ایران و سوریه مشترکاً علیه تروریست‌های داعشی در حال مبارزه هستند، ادامه داد: «این حمله به خاک یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد انجام شده و آشکارا نقض ضوابط حقوق بین الملل و غیرقابل قبول است. اکنون باید مشخص شود که این حملات به چه اهدافی اصابت کرده است.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها