|

گزارش

۱۰ پیش‌ بینی از بازارها در هفته جدید

دولت امریکا به کره جنوبی مجوز داده تا بخشی از پول ایران را آزاد کند.

لینک کوتاه کپی شد

در هفته گذشته همه بازارها یک روند منفی را پشت سر گذاشتند و سکه بیشترین میزان افت را بین بازارها داشت. اما در هفته پیش‌رو ممکن است چه وضعیتی پیش‌روی بازارها باشد؟ سکه در هفته گذشته بیشترین افت و دلار کمترین افت را در بین بازارها داشته است.

بازدهی-بازار

اما طبق آخرین اخبار جدید برای بازارها برای روزهای آینده اوضاع بازارها چطور پیش‌ بینی می‌ شود؟ کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز: باز هم به بازار ارز اخبار متناقض رسیده و احتمالا در روزهای آینده وضعیت پنج‌شنبه ادامه پیدا کند. از یک سو امریکا به مواضع گروه‌های مورد حمایت ایران در سوریه حمله هوایی داشته و این اهمیت دارد چون این اولین حمله هوایی از سوی دولت بایدن بوده، از سوی دیگر هم دولت امریکا به کره جنوبی مجوز داده تا بخشی از پول ایران را آزاد کند.

جمشید نفر، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که صادرکنندگان امروز با آن مواجه هستند نبود خریدار کافی برای آنهاست. یعنی صادرکننده ارز خود را در سامانه عرضه می‌کند ولی وارکننده‌ کافی برای خرید آن وجود ندارد.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران: با توجه به ثبات تصمیمات سیاسی در آمریکا قیمت انس جهانی در حال کاهش است، این در حالیست که قیمت ارز در بازارهای داخلی نوسان داشته است و احتمال دارد قیمت طلا در هفته دوم اسفند ماه افزایش یابد.

سید محمود فضل آذر شریبانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران: در بخش سیاسی قرار بود گشایش‌هایی حاصل شود اما اخبار مثبتی در حوزه بین‌الملل به گوش نمی‌رسد.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام: در بازار سهام احتمالا حمایت‌ها مانند بازار سه‌شنبه و چهارشنبه ادامه داشته باشند اما ابنکه فشار فروش در بازار کاهش پیدا کند نیز مهم است. در جریان معاملات چهارشنبه حمایت‌ها شاخص را مثبت کرد اما دوباره عرضه پیروز شد. عرضه در بازار سهام زیاد نیست بلکه تقاضا و خریدار موثر، کم است. مشکل اساسی بازار سهام در حال حاضر کمبود پول است و تزریق پول می‌تواند محرک خوبی برای تعادل روند بازار سهام باشد. از طرفی محرکی از سمت گزارش‌های شرکت‌ها نداریم و محرک سیاسی نیز فعلا محتمل نیست.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام: حمایت‌ها از بازار سهام باعث شد تا شاخص‌کل در بعضی روزهای هفته قبل مثبت شود و به نظر می‌رسد اگر این حمایت‌ها ادامه‌دار شود بازار کمی متعادل می‌شود، 

باقر خادمی، کارشناس بازار سهام: لغو پروتکل‌های الحاقی باعث تحرک مثبت دلار و به تبع آن بورس خواهد شد و در جریان روز شنبه احتمال دارد از بازار سهام حمایت شود. البته بازار سهام دستوری حرکت می‌کند و بازار به حال خود نیست.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سهام: با توجه به اخبار منتشر شده از آزادسازی دارایی‌های ایران در کره جنوبی، حجم دلاری که قرار است آزاد شود پایین است و نه تنها تاثیری بر قیمت دلار بلکه تاثیری بر شرایط بازار هم ندارد.

نعمت الله کاشانی‌نسب، نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو: بازار شب عید خودرو آرام است و فقط مصرف‌کننده نهایی خودرو می‌خرد. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودروها در هفته دوم اسفند ماه هم روند با ثباتی داشته باشد و تغییر نکند.

حسن محتشم، یک کارشناس بازار مسکن: هیچ‌گاه شاهد این حجم کم از رکود در بازار املاک شب عید نبوده‌ایم. در صورت احیای برجام قیمت مسکن مقداری کاهش می‌یابد.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها