|

سید مجتبی حکیم شهردار بابل چرا بازداشت شد؟

سید مجتبی حکیم چهل وسومین شهردار شهر بابل برخی تخلفات مالی توسط دستگاه های امنیتی بازداشت شد.

لینک کوتاه کپی شد

خبر دستگیری سیدمجتبی حکیم از ظهر روز شنبه در شبکه های اجتماعی مطرح بود ولی دادگستری بابل و مازندران واکنشی در این زمینه نداشتند.

فرامرز ابوالحسنی شامگاه شنبه ابتدا در مصاحبه مکتوبی که در اختیار رسانه ها قرار گرفت ، با تایید بازداشت شهردار   این شهر ، نوشت : کارها به زمین نمی ماند و شهروندان در این خصوص نگران نباشند.

وی افزود : در جریان بازداشت شهردار بابل قرار گرفتیم ، اما هنوز در خصوص تعیین تکلیف شهردار ابلاغیه ای به دست ما نرسیده است.

او ادامه داد: به معاونان شهردار دستور داده شد که کارهای شهروندان به زمین نماند و همانند گذشته کارها انجام شود.

ابوالحسنی با اظهار این که برخی از فعالیت ها با امضای شهردار انجام می شود ، گفت: تا زمان مشخص شدن وضعیت منتظر می مانیم.

وی افزود : تا زمانی که شهردار از این سمت کنار نرود و یا حکم تعلیق وی صادر نشود ، کارها به روال سابق و بدون انتخاب سرپرست انجام می شود.

رییس شورای شهر بابل نوشت : در حال حاضر با توجه به نامشخص شدن وضعیت شهردار تصمیمی برای انتخاب سرپرست شهردار گرفته نشد و معاونان شهردار ، شهرداری را مدیرت می کنند.

مجتبی حکیم چرا بازداشت شد؟

سید مجتبی حکیم روز ۱۶ بهمن ۹۷ پس از تغییر ترکیب شورای شهر به دنبال بازداشت پنج عضو این شورا و ورود اعضای علی البدل به عنوان شهردار بابل انتخاب شده بود.

گمانه زنی در باره احضار و دستگیری شهردار بابل از اواخر آذر ماه و زمانی که ۲ عضو شورای شهر به همراه چند کارمند و پیمانکار شهرداری دستگیر شده بودند ، در فضای مجازی و حقیقی وجود داشت ولی از سه شنبه هفته پیش به صورت جدی مطرح شد.

شهردار بابل دومین شهردار در مازندران است که در نیمه دوم امسال بر سر مسایل مالی بازداشت می شود. شهردار ساری مرکز مازندران هم آبان ماه امسال پس از تکمیل دستگیری تمامی ۹ عضو شورای شهر دستگیر شده بود.

طبق قانون انتخاب شهردار جدید زمانی امکان پذیر است که شهردار خودش استعفاء کند و یا با حکم دستگاه قضایی یا مراجع قانونی ذیربط دیگر تعلیق شود. استیضاح و برکناری توسط اعضای شورای شهر هم سومین راه برای هموار کردن مسیر انتخاب شهردار جدید است.

پیش از این شهر ساری به مدت بیش از ۲ ماه پس از دستیگری شهردار بدون سرپرست یا انتخاب شهردار جدید اداره شد و با انحلال شورای شهر از سوی وزارت کشور و سپردن اختیارات و وظایف شورا به استاندار مازندران به عنوان قائم مقام شورا در بهمن ماه امسال ، سرپرست شهرداری از سوی وی انتخاب و معرفی شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها