|

اخبار تازه چقدر روی بورس اثرگذار است؟

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند حجم تصمیم‌ ها درباره بازار گسترش یافته و تاثیرگذاری خود را از دست داده است.

لینک کوتاه کپی شد

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند حجم تصمیم‌ ها درباره بازار بورس گسترش یافته و تاثیر گذاری خود را از دست داده است. اگر کمی صبورانه به روند بازار نگاه کنیم احتمالا نمادهای ارزنده با گذشت زمان در بازار تاثیرگذار هستند.  به عقیده کارشناسان در کنار حواشی موجود در بازار سرمایه اعلام سیاست‌هایی از سوی سیاست‌گذار را مشاهده می‌کنیم که مجموعه تصمیم‌هایی را می‌گیرد تا بازار را به سمت متعادل شدن ببرد.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه راجع به تصمیم‌ تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه توضیح داد و گفت: این مبلغ برای شرایط موجود در بازار کافی نیست. در کنار این تصمیم‌ها متاسفانه به خاطر حجم بالایی از تصمیم‌ها که درباره بازار گرفته می‌شود، برخی از تصمیم‌ها اثرگذاری خود را از دست داده است.

الیاس‌کردی درباره شرایط بازار توضیح داد: زمانی که از بیرون به بازار نگاه کنیم شرایط خوبی را در بازار نمی‌بینیم و احساس می‌کنیم که اتفاق بزرگی در بازار رخ داده است که با این سیر نزولی همراه شده اما قسمت‌هایی از بازار همچنان ارزنده است و همین ارزندگی کمی امید به بازار را زنده می‌کند. او ادامه داد: یک تصمیمی هم شب گذشته به این رشته تصمیم‌ها اضافه شد که با یک تاثیر حداقلی در ابتدای معاملات امروز همراه بود اما به دلیل وجود همان تصمیم‌ها و حرف‌های زیادی که درباره بازار گفته می‌شود، تاثیر چندانی در روند بازار نداشت.

پیشنهاد می شود: 

این کارشناس بازار سرمایه از تصمیمی که درباره صندوق‌ها با درآمد ثابت گرفته شد، گفت: این صندوق‌ها که با درآمد ثابت حدود ۱۸ تا ۲۰ درصدی همراه هستند، به دلیل کم ریسک بودن این صندوق‌ها سهامداران برای کاهش ریسک معاملات خود به سمت این صندوق‌ها می‌روند. با مصوبه جدید صندوق‌ها موظفند ۱۵ درصد از منابع خودشان رو در سهم‌ها سرمایه‌گذاری کنند. در حقیقت با این عمل به دنبال کم کردن ریسک سهامداری هستند.

او توضیح داد: بازدهی این صندوق‌ها ثابت است و با انتشار این خبر احتمال خروج پول از سوی سهامداران از صندوق‌ها وجود دارد و ممکن است با خروج پول از صندوق‌ها دوباره بازار نیاز شدیدی به پول پیدا کند و با فروش سهام‌ها از سوی صندوق‌ها در ادامه خروج پول سهامداران وارد یک چرخه باطل می‌شویم.

پیام الیاس‌کردی در پایان گفت: اگر تصمیم‌گیری‌ها به طور عام اعلام شود شاید کمی تاثیرگذارتر باشد. با یک نگاه صبورانه به بازار و طی کردن بازار در مسیر خودش انتظار می‌رود بعضی از سهام‌های ارزنده تاثیر خودشان را در بازار اعمال کنند و شرایط بازار با گذشت زمان بهتر می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها