|

چگونه برای خودمان تولد بگیریم؟

اگر سالروز تولدتان نزدیک است و به هر دلیل قصد برگزاری مراسم در این روز ندارید می توانید با برخی ترفندهای ساده این 24 ساعت را به شادی سپری ک…

لینک کوتاه کپی شد

همه ما عاشق روز تولدمان هستیم و اغلب اوقات ترجیح می دهیم این روز خاص را به جشن و کادو گرفتن و دور همی کنار دوستان و اعضای خانواده بگذرانیم اما این دلیل نمی شود که همه تولدهای زندگی مان با جشن و پایکوبی همراه باشد.

جشن تولد به خودی خود مراسم قشنگ و خاطره انگیزی است اما گاهی به دلایل مختلف از جمله هزینه بالای مراسم، دور بودن از دوستان و آشنایان و یا حتی حس نیاز به تنهایی ممکن است ترجیح دهیم یا مجبور شویم به ارسال متن تولدت مبارک برای دوستان و آشنایان بسنده کرده و این روز را بدون تدارک ویژه ای به پایان برسانیم.

اگر سالروز تولدتان نزدیک است و به هر دلیل قصد برگزاری مراسم در این روز ندارید می توانید با برخی ترفندهای ساده، آرامش بخش و سرگرم کننده این 24 ساعت را به شادی و در نوع خود به یاد ماندنی سپری کنید. برخی ایده های جالب برای این منظور عبارتند از:

- می توانید لیستی از بازی های مورد علاقه تان تهیه کرده و در شب تولدتان در کنار سایر اعضای خانواده یا دوستان صمیمی خود آن ها را بازی کنید و لحظات فرح بخشی در کنار هم داشته باشید. بازی ها می توانند سبک های مختلف داشته باشند، از بازی های رومیزی گرفته تا بازی های کامپیوتری، بازی های قدیمی دوران مدرسه، بازی های معمایی، بازی جرات حقیقت، پانتومیم و غیره.

- به شهربازی بروید. احتمالا بیشتر خاطراتی که از شهربازی یا پارک ارم دارید به صورت گروهی است، زمانی که با دوستان، همکلاسی ها یا خانواده خود به این مراکز تفریح رفته اید اما پیشنهاد می کنیم این بار به مناسبت تولدتان به تنهایی به یک پارک بزرگ یا شهربازی بروید، با این حال اگر احساس می کنید تنها بودن در چنین مکان هایی لطفی ندارد می توانید با تعدادی از دوستان صمیمی خود قرار بگذارید.

- به رستوران مورد علاقه تان بروید و غذایی که دوست دارید را سفارش بدهید. شاید این رستوران جایی باشد که همیشه آرزوی غذا خوردن در آن را داشته اید اما هیچ وقت امکان تجربه اش را پیدا نکرده اید. این را به عنوان کادوی روز تولدتان از سوی عزیزترین کسی که دارید یعنی خودتان در نظر بگیرید.

- برای خودتان کادوی تولد بخرید، کادو می تواند چیزی باشد که مدت ها است به آن نیاز دارید یا داشتنش به شما احساس خوبی می دهد. شما لایق بهترین ها هستید، این را از خودتان دریغ نکنید به خصوص در روز تولدتان!

- اوقاتی از روز خود را صرف قدم زدن در طبیعت کنید و به شکرانه این که توانستید یک سفر کامل دیگر به دور خورشید داشته باشید سعی کنید با طبیعت، زمین و حیوانات آشتی کنید و از بودن با آن ها بهره ببرید.

- شاید احساس کنید برنامه ریزی کردن برای یک روز عالی کار ساده ای است اما این کار به خصوص اگر وقت کافی برای آن باشید یکی از سخت ترین کارهای دنیاست! بنابراین توصیه می شود از چند هفته قبل از تولدتان لیستی از کارها یا مکان هایی که انجام یا حضور در آن ها باعث احساس خوب در شما شده و می تواند روز ایده آلی برای تان بسازد را یادداشت کنید و در روز تولدتان  حداقل به سه مورد از آن ها توجه ویژه ای داشته باشید.

- مقدار زیادی تنقلات خوشمزه کودکانه مثل آب نبات های رنگی، آجیل ها، چیپس و غیره تهیه کرده و به تنهایی یا همراه چند تن از دوستان صمیمی خود از خوردن و خندیدن و تماشا کردن فیلم های مهیج لذت ببرید.

- اگرچه دریافت تماس های تلفنی، پیامک، ایمیل یا پیام های تبریک تولد در شبکه های اجتماعی می تواند عالی باشد اما همین مسئله گاهی استرس زا می شود زیرا ممکن است از سوی کسانی که انتظارش را داریم هیچ تبریکی دریافت نکنیم. یکی از بهترین توصیه ها این است که برای مدت خاص تلفن خود را خاموش کرده و به خودتان این امکان را بدهید در این مدت از همه نگرانی های دنیای دیجیتال در امان بمانید.

- ایده جالب دیگر تدارک یک سفر یک روزه به مکانی است که همیشه آرزویش را داشته اید، این مکان می تواند چند ساعت یا تنها چند دقیقه با شما فاصله داشته باشد، نیازی نیست هزینه زیادی صرف آن کنید همین که در روز تولدتان آن جا باشید آن مکان را خاص و قابل توجه می کند.

- می توانید بلیت تهیه کرده و برای تماشای کنسرت خواننده مورد علاقه تان یا جدید ترین فیلمی که اکران شده است وقت بگذارید، تماشای تئاتر و بازدید از موزه نیز برای علاقه مندان خالی از لطف نخواهد بود.

- امروز روز شماست و هیچ کس نمی تواند مانع عشق ورزیدن شما نسبت به خودتان شود. دقایق یا ساعتی را صرف فکر کردن به خود کنید و آن چه در خودتان دوست دارید مثلا موفقیت ها، ویژگی های مثبت یا مواردی که باعث شده به خود افتخار کنید را روی کاغذ بیاورید.

منبع: buzzfeed

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها