|

خبر مهم درباره اصلاح حقوق بازنشستگان

ریشه اصلی مشکلاتی که برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده به خاطر بدهی‌های دولت به این سازمان است.

لینک کوتاه کپی شد
1

نمایندگان مجلس در مصوبه ‌ای با تامین ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری ‌بگیران و رتبه‌ بندی معلمان‌ و همچنین ۸۹ هزار میلیارد تومان برای رد بدهی دولت به تامین ‌اجتماعی موافقت کردند. حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس گفت: روند متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و قرار نیست به وسیله منابع دولتی یا به خواسته دولت اجرایی شود؛ بلکه با استفاده از منابعی است که دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

وی افزود: ریشه اصلی مشکلاتی که برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده به خاطر بدهی‌های دولت به این سازمان است. بر اساس ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است تمام بدهی ایجاد شده طی چند دهه را به سازمان تامین اجتماعی که در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار میلیارد تومان است مسترد سازد.

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد مجلس در بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرده که دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را باز پرداخت کند. معادل هشتاد و نه هزار میلیارد تومان (هشتصد و نود هزار میلیارد ریال) از محل این واگذاری‌ها برای رد بدهی دولت به سازمان تامین‌اجتماعی اختصاص می‌یابد. پرداخت‌ها از محل این بند به صندوق‌های بازنشستگی در چارچوب قوانین و مقررات انجام می‌شود و پس از کسر مطالبات صندوق‌ها از دولت و نیز تعهدات دولت به آنها به‌عنوان مطالبه دولت از این صندوق‌ها قلمداد می‌شود.

یکی از این تکالیف قانونی، متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان کارگر تامین اجتماعی است که در حال حاضر در حدود ۲میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق می گیرند و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، رقمی بسیار اندک محسوب می شود. این پرداختی‌ها باید متناسب با شرایط اقتصادی و معیشتی کشور تنظیم شود، اما اینکه برخی تصور کنند رقم این پرداختی‌ها باید به اندازه سایر بازنشستگان کشوری و لشگری باشد، اشتباه است. میزان متناسب‌سازی، تابع ضوابطی است که در سازمان تامین اجتماعی لحاظ خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • شادی 0936150436 ارسالی در

    ما بازنشستگان اگر که فکر می کردم به آدمای مسلی تو رای نمی دادم بری آنجا بشین و بکی که بازنشستگان تامین اجتماعی این جور فکر نکن مگر چشم اونها رنگنترازماست زحمت ما می کشیم و پول خودمون که حست ما چه فکری نکنیم

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام همسان سازی چرا برای بازنشستگان تامین اجتماعی غلط و برای کشوری ها درست است به این اقای نماینده بگین ما نباید انتظار همسان شدن حقوق با کشوری ها داشته باشیم چون شما جای ما نیستین که بفهمین با حقوق های کلان درست میفرمایین سواره هیچوقت خبر از پیاده نداره غیر این باشه جای تعجب داره

  • من فریده سپهری علمداری بارکد ملی۵۰۵۹۱۵۵۳۶۶ بازمانده آقای غلام آزاد هستم که ارسالی در

    وی باسابقه ۳۲سال و ۸ماه و ۱۵روز با حقوق که به همکاران اضافه شده به من اضافه نشده

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها